Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Söndagkväll

Av Sofia Ohlsson - 1 november 2009 17:51

Fina läsare! Ännu en söndag har gått till ända och det är med blandade känslor jag inser att det är dags att gå till skolan igen. Jag och Cornelia fick verkligen ladda upp batterierna i Italien men det känns som om mitt lov har bestått av de här tre dagarna sen jag kom hem. Samtidigt gillar jag skolan, det är där alla mina fina kompisar finns, livet är mycket bättre och om jag jämför med hur allt var för tre år sedan när jag gick i nian så trivs jag mycket bättre med livet, kompisarna, skolan och allt jag presterar. Även om jag är prestationsångest peronifierat så tycker jag att jag lyckats bygga upp min självkänsla och jag tror mer på mig själv - därmed presterar jag bättre.


Den fantastiska känsla det innebär att t. ex vara färdig med en dans är underbar. Jag har lyckats koreografera två minuter av Gnarls barkley's Crazy vilket innebär att jag har exakt en minut kvar. Men ett vanligt knep, inte bara för att underlätta för koreografen utan för publikens skull, är att upprepa koreografi mot slutet. Så rent praktiskt har jag upprepning kvar och ser mig därför som nästan färdig med alla danser för den här terminen. Vi har mycket i skolan men det är väl oundvikligt att sista året är tufft, det är iallafall tur att vi har så mycket roligt osm händer i skolan. Msikelevernas teater är fantastiskt roligt och jag tror vi är ett bra gäng som kan få ihop det till något bra. Projektarbetet är ju också annorlunda eftersom det inte innebär så mycket teoretiskt jobb. Jag ska klara det helt enkelt.


Ja det är mycket tankar en söndagkväll och med två bakpotatisar i ugnen ska jag snart förbereda med maten. Det är rätt roligt, jag tänkte på det nyss. För exakt ett år sedan var mamma mitt uppe i en utbildning och det hade blivit lite som mitt projekt att stå för maten alla kvällar (förutom tisdagarna då jag dansade). Men trots att mamma återgått till Kristianstadsbladet och nu även RonnebyBrunn på lördagar så står jag lika ofta för maten. Det gör egentligen inte mig så mycket utan jag tycker om att ha ansvar och gärna stor frihet så jag kan bestämma vad vi ska äta och jag gillar ju att laga mat. Nej nu måste jag sluta tjafsa, men vi hörs och sådär ha en mysig höstkväll allihopa, Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards