Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 oktober 2009 16:03

Tjena Mittbena, jag är hemma från skolan sen cirka tjugo minuter och de minutrarna fram till nu har jag gjort följande. Satt in i diskmaskinen, städat undan lite i köket, ätit skinka, impregnerat två par stövlar, lagt fram min packlista och ätit två digestive - bars. Jag ska tvätta upp lite kläder, börja packa det som kan packar ner redan nu samt impregnera skorna en gång till. Om en timme är mamma hemma och jag kanske skulle ringa henne och höra om vad vi ska äta.


Skolan är ett inlägg för sig men roligt har vi haft, jobbigt också för den delen, det är lov om två dagar man vi har redan börjat med nya uppsatser, inlämningar och prov. Jag blir helt galen på allt och alla snart.


Ikväll ska jag iallafall unna mig själv att bara jobba med en läxa, nämligen engelskan som ska vara inlämnad imorgon, undrar hur många som jobbar häcken av sig idag och ikväll för att bli färdiga till imorgon/fredag då det egentliga datumet för inlämning är satt. Vi fick sovmorgon i tre veckor varje tisdag eller snarare varje tisdag i tre veckor att jobba med arbetet men ville man ta sovmorgon och jobba med det hemma någon annan gång så fick man. Jag säger bara, lyckos dom som har tid att ta sovmorgon och jobba med arbetet hemma. Jag har varit i skolan varje engelskalektion och det kändes i tisdags då jag knappt orkade dra mig ur sängen.


Nej nu ska jag gå ner och fortsätta med allt mitt som ska göras, vi hörs senare, Hej med er!

Av Sofia Ohlsson - 21 oktober 2009 07:43

Hej, jag är uppe, jag är färdig, jag ska snart gå men ville först skriva ett litet inlägg. Onsdagar är bra, jag ska vara hos tandläkaren tio över åtta vilket innebär att jag slipper samhällen. Det är faktiskt lite skönt, även om jag gillar samhällskunskap så .. Ombyte förnöjer. Ni ska få se en mysig bild hur min morgon såg ut senare idag, spännande va? Nu måste ni bara gå in här runt fem-tiden för då tror jag att jag laddat upp den. Allt för länge sedan jag laddade upp bilder.


Jag vet inte hur lång tid det tar hos tandläkaren, brukar gå på tio minuter men jag har inte bråttom till skolan. Vi har estetisk verksamhet också, därefter religion, lunch och skapande drama. Vi har nog ett hål på kören om jag minns rätt, då skulle vi arbeta med projektarbete.


När jag kommer hem ska jag packa, tvätta och peppa inför helgen. Jag tycker fortfarande att jag är lite halvt galen som ska skriva prov hela lördag när jag sen åker iväg söndag, jag älskar sånt lite halvgalet.


Nej nu måste jag skynda mig så jag inte blir sen till tandis, ha det så bra, vi ses och hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards