Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 oktober 2009 20:46

Det blir en tidig kväll för mig. En mycket tidig kväll. Både jag och mamma är jättetrötta och jag känner verkligen att det snart gått tio veckor in på terminen, ett lov är välbehövt nu.


Jag och mamma har ätit pizza, myst lite där nere och nu ligger jag i sängen och kollar på idol. Jag misstänker att jag somnar snart, jag har ändå fått höra Calle och Reza, resten är inte lika intressanta. Imorgon är en ny dag och jag ska unna mig själv att sova länge, lite svenska ska hinnas med och koreografi är ju aldrig fel. På kvällen planerar jag inget speciellt, det känns så skönt att bara vara hemma när jag ska skriva prov hela nästa lördag och sen åker utomlands ett par dagar, jag hinner knappt komma hem innan det är tillbaka till skolan.


Nu har Idol börjat igen, bäst jag bäddar ner mig, vi hörs imorgon, ha en bra dag allihop!

Av Sofia Ohlsson - 16 oktober 2009 14:20

Jag kom hem från skolan för en dryg timme sedan. Det har varit en väldigt ovanlig fredag och än en gång ställdes lektioner in och jag vet inte varför, men det är så typiskt vår klass, återigen.


Om en stund ska jag iallafall gå en runda med Helena, jag ska mysa med familjen ikväll och jag borde äta någonting snart för potatisbullar och potatisgratäng är nog inte det bästa och jag åt det för ett par timmar sen och känner redan blodsockerfall.


Jag och Malin var de enda som gick på svenskan som skulle vara frivillig. Där hade jag ett långt snack med min svensklärare, hon är ju bara för bra, nu ska jag inte tänka på allting omking mig för oavsett hur allt går så är jag duktig. Det är en mening jag behöver lära mig, inte bara att säga, men att förstå. Ja det var ett kort inlägg denna fredageftermiddag och nu borde jag vila lite framför tv:n jag är så trött.


Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 16 oktober 2009 08:35

Varje dag är det fredag, jag älskar fredag. Det är alltså fredag nästan varje dag, veckorna går så snabbt så det känns som man allt oftare säger "Nu var det fredag igen", och är det inte skönt? Slut på skolveckan, mina fredagar är så sköna att jag blir riktigt lycklig när jag ska få gå till skolan. Idag gick jag upp "tidigt" men trots allt senast sen i måndags. Jag gick upp halv åtta ungefär och nu en dryg timme och tio minuter senare är jag färdig med allt, det är duschdag fredagar och eftersom jag börjar redan halv tio så fick jag gå upp lite tidigare. Vi har elevrådsmöte halv tio och det är en massa punkter som ska diskuteras. Efter mötet är det naturkunskap b och därefter svenska b som är min sista lektion. Sweet.


När jag kommer hem tänkte jag jobba med svenskan filmanalysen och så kanske jag åtgärdar mina fel på engelskan, eller det kanske jag ska göra i skolan? Nej just det, biblioteket är stängt hela dagen, skumt.


Ikväll är det mys på hög nivå. Jag vill äta på Salvatores men jag misstänker att mamma tycker det är för dyrt, det är rätt dyrt och man borde ha något riktigt att fira. Vi får se hur det slutar helt enkelt.


Nu ska jag skriva ut dagordningen och sen går jag till skolan för att förbereda! Vi hörs i eftermiddag, ha det fint.

Ovido - Quiz & Flashcards