Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 4 oktober 2009 14:32

Usch, jag sov för länge idag, alldeles för länge. När jag väl pallade mig upp så tänkte jag prata lite med Jacom om hur vi skulle dela upp dagens arbete, men icke sa nicke, han vägrade gå med på kompromissen att han ska hämta mat till oss om jag dammsuger hela huset och borstar katterna. Trots vår överrenskommelse i onsdags när jag hämtade maten så ville han absolut inte gå med på det. De hela slutade med att jag dammsög nedanvåningen, han tar ovanvåningen snart (hoppas jag) och jag har kammat katterna. Vi får fixa vår egen mat. Synd att jag inte har några pengar ute och troligtvis måste vänta till mamma kommer hem iallafall, runt sju, innan jag kan fixa mat. 


Gissa om jag är avundsjuk på Alexandra och Micke som just nu är i Grekland efter att ha flugit typ nio imorse. De lämnade festen runt två kanske, blev skjutsade till Kastrup vid fyra, och ska spendera två veckor utomlands. Jag har alltid drömt om det, att göra något sånt roligt galet som att gå på t.ex en bröllopsfest och sen åka utomlands direkt efter det. Nästan så jag och Cocco gör, något så galet som att skriva prov hela lördagen och åka till Rom dagen efter, ååh jag längtar mer än någonsin.


Festen var iallafall helt underbar. Till bröllopsmarschen på elgitarr gick Heidi i sin fantastiska klänningen och Peter i matchande kostym och efter kommer rockklädda tärnor och bestmen. I kyrkan spelades det musik, akten tog inte så lång tid och när de var ute fick alla fotografera det vackra brudparet. Vi åkte ut rätt snabbt eftersom Cocco skulle fota alla paren när de kom in. Där fick vi champagne och chokladdoppade jordgubbar och physalisbär. Vi minglade runt och efter ett tag var det dags för trerätters middag, eller fyrrätters tror jag, fem om man räknar tårtan. Det var två förrätter, en hummersoppa och en hjort-och fetaostrollad med en västerbottenmuffins och hjorton, ja ni kan bara tänka er, jag som älskar riktigt fin mat stortrivdes. Till huvudrätt var det baconinlindad fasan med färskost och potatisgratäng om jag minns rätt. Portvinssky också. Till efterrät var det en mandel.. minns inte vad det heter, med ingefärspäron. Ja sen var det tårta, baren öppnade och en lista med nio drinkar granskades noga. Såklart hette drinkarna något med hårdrock och för min del var nog Rob Halford en favorit. Förutom maten innehöll kvällen många tal, mycket skratt och minnen. Vi dansade sent in på småtimmarna och sen tog vi alltså taxi hem som jag nämnde i förra inlägget.


Idag känns det som om en hamburgare vore på sin plats. Visst låter det hemskt med tanke på maten jag åt igår men handen på hjärtat är nog det sista jag orkar att stå vid spisen. Duktiga mamma jobbar och gick upp strax innan sex imorse, då hade jag sovit två timmar, jag saknar henne lite när vi inte träffats så mycket men det blir de ändring på nu, Yesbox. Efter tisdag kommer jag och mamma träffas mycket för då är sista förberedelserna färdiga med Jacobs flytt och sen ska vi träffas varje kväll och mycket på helgerna och lika ofta ska vi åka ner till Jacob för att träffas och gå ut och äta, aah najs.


Nu borde jag ta tag i mitt liv, räkna åttor på refrängen och söka information till mitt arbete. See ya later. Haj

Av Sofia Ohlsson - 4 oktober 2009 03:51

Haha, jag är hemma nu, eller ja för en kvart sedan kom jag nog. Jag är inte särskilt trött, däremot glad och nöjd med en helbra kväll. Vi har ätit så gott, umgåtts, dansat, pratat och skrattat.


Jag ska nog sminka av mig och krypa under täcket om en stund iallafall. Så ska ni kanske få höra detaljer när jag vaknat. Ska visserligen koreografera och leta fakta om dödsstraff, låter det roligt? Nej, tycker inte jag heller.


Hej och hå, så kan det gå, nattinatt vi ses ... imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards