Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 22 oktober 2009 20:09

Sen sist vi hördes har jag hunnit träffa Cornelia, vi smidde stora planer för vår resa. Jag har hunnit handla och laga mat med mamma, det blev spaghetti och köttfärssås, vi köpte även ballerinakex med pepparkakssmak, riktigt gott må jag säga. Jag har strukit kläder och packat ihop lite i min fina väska. Jag och mamma klippte nyss katternas klor och nu är jag ledig att göra lite vad jag vill. Jag tror jag ska kolla på family guy, jag är väldigt sugen på lite humor och avslappnat tv-tittande men eftersom inget bra är på så får jag gå in på familyguy-sidan, kanske lika bra, jag blir lite uppdaterad och kan prata med någon rolig om avsnitten.


Ja, det är precis vad jag ska göra fast jag hade behövt kolla på sleepy hollow-analysen, men äsch, ja nu ska jag njuta lite, det är jag värd. Vi hörs imorgon någon gång, Pusspuss!

Av Sofia Ohlsson - 22 oktober 2009 14:29

Jag är hemma från skolan nu, jag är jättetrött men otroligt peppad på att få gå hem till cornelia om en dryg timme och planera vår stundande resa. I skolan jobbade jag med svenskuppsatsen i svenska c, därefter lämnade jag in mitt arbete i engelska c så nu är det avklarat. Lite synd att läraren sa först idag att man kan få lämna in senare eftersom det verkar vara många som har mycket att göra, Jag har inte mindre än andra, iallafall inte mindre än andra i min klass, i vissa fall har jag till och med mindre fritid och är ändå färdig, i vissa fall handlar det om prioritering, inte alla fall såklart.


Därefter var de en smaskig lunch, följt av naturkunskap, klassråd och piano. Pianolektionen gick åt att spela in en av delarna i låten jag ska spela, skönt att vara av med det.


Jag har rensat kattlådorna och jag funderar på om det finns något sista att packa ihop och snart går jag till Falkvik. Inatt ska jag sova bra har jag bestämt för de två föregående nätterna har jag vaknat flera gånger. Jacob har varit hemma sen i tisdagskväll men jag har inte sett honom en enda gång, han har kommit hem mellan fyra-fem de båda nätterna han sovit här och jag har vaknat och sovit oroligt pågrund av det, idag har han åkt hem igen så förmodligen kan jag sova när jag vet att ingen ska komma hem sent.


Nu ska jag vila lite iallafall, det kan jag behöva, vi hörs ikväll!

Av Sofia Ohlsson - 22 oktober 2009 06:59

God morgon god morgon, minst sagt, jag vet faktiskt inte ens om jag är vaken eller fortfarande sover, så trött är jag. Mamma fick en timmes sovmorgon av tjejerna på jobbet vilket innebär att våra badrumstider krockar och jag får inte komma in förrän kvart över sju. Inte mig emot, faktiskt, jag tar igen det genom att gå upp i vanlig tid och bara börja med datorn helt enkelt.


Jag ljög lite för er igår, ni fick aldrig se bilden, men löftet blev en lögn först när jag glömde bort bilden och insåg det när jag skulle sova, hur som helst är det en mysbild på mina katter när de joinar mig i badrummet. Två av tre bebisar kände för att göra mig sällskap under sminkningen och de var så söta där.


Det är läskigt svart utanför mitt fönster, i mitt rum är datorn det enda ljuset och jag får mer och mer ångest över att gå till skolan. Det är pianolektionen som inte lockar, jag är så trött på allt som har med piano att göra helt enkelt.


Efter skolan bär det hem till Cocco för italien-planerig, det är nära nu, minst sagt. Imorgon får jag sova till nio och på lördag skriver jag det fruktade högskoleprovet. Ja ungefär så se de närmaste dagarna ut för mig sen blir det blogguppehåll söndag till torsdag, så länge jag inte hittar en dator där borta, men även om jag gör det, hur stor är chansen att jag vill sitta och skriva här då? Nej precis.


Nej nu ska jag snart traska ner på den undre våningen här i huset, jag måste ju också göra mig iordning. Vi hörs, hare fint!

Ovido - Quiz & Flashcards