Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 2 oktober 2009 21:18

Den absolut mysigaste kvällen på veckan, kan vara uppe så länge jag orkar utan att ha ångest inför morgondagen. Eva har varit här ikväll och jag och mamma har ätit riktigt lagad mat tillsammans för första gången på länge. Vi har kollat på idol, ätit godis, ätit popcorn och myst. Snart ska jag ta en dusch och smörja mig med lite bus, imorgon är det bröllop och fest hela natten.


Just nu pratar jag med Malin på msn, vi är två godisgrisar och mpåste ta tag i det där. Ju mer vi lovar varandra att inte äta sånt desto mer äter vi. Äta mindre godis är något jag verkligen behöver och kanske ska vi jobba fram en plan hon och jag, såhär kan det inte fortsätta.


Hoppas att ni får en underbar helg, det verkar som om jag ska få det iallafall. Jag älskar att klä mig fint och gå på stora fester, imorgon ska jag försöka ta en bild på min klänning som jag köpt och då ska ni få se koftan jag köpte att ha över axlarna, den är jättefin! Wunderbar, Godnatt på er, vi höres en liten stund imorgon.

Av Sofia Ohlsson - 2 oktober 2009 14:47

Nu var den här skolveckan över och jag är hemma, fri, glad och snart ska jag gå ner en runda på stan. Hade bara tänkt gå hem för att ladda min mp3, rensa kattlådorna och ringa mammis. När jag gick hem från skolan kände jag att hösten är den bästa årstiden, iallafall just nu känns det så. Det är kallt ute, men inte för kallt, det är torrt i luften och lite molnigt men himlen spricker upp på vissa ställen, jag bara älskar det. Tänkte kila inom några ffärer i stan för att se om det finns någon fin, tunn kofta som man kan ha på sig i kyrkan på lördag. Har ju redan en svart visserligen men det vore synd att använda samma som jag haft två tidigare helger på fest och förnyelse i garderoben är aldrig fel.


Skolan var riktigt rolig och jag och mina vänner i manusgruppen skrev klart två scener. Det märks att vi är mycket mer effektiva i två mindre grupper och två av sex tävlingar är i princip färdigskrivna, sen ska allt renskrivas och finputsas men det är en annan sak. Det kommer bli en jätterolig pjäs, iallafall att spela, inte nödvändigtvis för publiken, hoppas kan man. DU kommer väl?


Nu ska jag sätta igång med alla sysslor jag har, vi hörs en stund senare, puss och kram.

Av Sofia Ohlsson - 2 oktober 2009 10:13

God mrgon, god morgon alla fåglar sjung i kör tjalalalal. It's friday today och ännu en vecka har gått, skööönt. Två prov och en inlämning mindre på min kalender efter den här veckan. Jag fick sova till kvart över nio och känner mig riktigt redo för en skoldag. Mamma och Jacob tog tåget för tjugofem minuter sedan, hon till malmö, han till lund. Mamma är dock bara ledig idag, ska gå runt och handla i affärer, mysa och ha det bra. Jag ska laga någon slags mat till ikväll, till oss båda. Jacob och pappa ska till Ikea i helgen och på tisdag flyttar min storebror. Flyger ur boet, lämnar mig, mamma och katterna ensamma. Vi kommer att hälsa på honom ofta, och han lär komma hem flera helger. Jag gillar lund, kanske lyckas jag åka ner när han åker upp någon helg också, hade varit sweet.


Just nu väntar jag på att diskmaskinen ska bli färdig så jag med gott samvete kan lämna huset. Det är inte bra att låta den stå på för länge ni vet. Roliga lektioner idag gör ju allting ännu bättre.


Nej om jag skulle avsluta här så det blir någon ordning på allt, vi hörs senare tjarå!

Ovido - Quiz & Flashcards