Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 oktober 2009 16:04

IIII'MMM HOOOMEEE. Ah jag är helt utmattad, av någon anledning blir jag det lättare när jag fått sova ut och sådär, precis som man aldrig kommer igång riktigt. Skolan var bra, jag är äntligen av med filmanalysen, dessutom är jag nöjd med den, dubbel glädje, jag misstänker att min lärare är nöjd också. Tur att jag började i tid med den, vissa verkar skriva den fårn början till slut och sen skicka in den direkt, själv måste jag skriva fårn början till slut för att sedan redigera, ändra och lägga till en massa grejer, det är så djupet kommer dit, iallafall för min del.


Fikan var välbehövd och det var skönt att prata ut om saker, framförallt fick jag och Cocco värdefulla tips inför vår egna resa. Det blev mycket snack om bröllopet också, jättemysigt helt enkelt.


Nu ska jag snart ringa mamma och se om hon är okej med taco-tårta till kvällsmat, det är mumsigt, får se vad hon säger, sen ska jag handla och laga mat tills hon kommer hem runt sex. Kvällen är mys hemma och jag börjar känna lite nerver inför högskoleprovet, men som sagt, jag har inte så mycket att förlora, även om jag får sämre än sist har jag ett helt okej resultat. Vi hörs senare, ha en fortsatt bra dag!

Av Sofia Ohlsson - 23 oktober 2009 10:10

Åh vad jag älskar fredag, och vad jag älskar dessa morgnar, idag var en "tidig" morgon och jag gick upp strax innan nio. Det var en tidig morgon därför att jag skulle duscha (det gör jag visserligen varje fredagmorgon) och för att vi har naturkunskap som ibland är inställt när vi labbar. Nio är bland de finaste tiderna man kan vakna en morgon, det är tillräckligt sent för att man ska få sova ut, tillräckligt tidigt för att man ska få hinna med mycket på dagen.


Om tjugo minuter kommer jag att gå bort till skolan för mina två lektioner som dagen numer består av. Repetition och instuderingsfrågor på naturkunskapen följt av filmanalys på svenskan. Jag sltar 13.15 och klockan 13.30 ska jag befinna mig nere på Ritz för en fika med Cocco och Heidi. En sån mysig fredag va? Alla fredagar borde spenderas på ett fik, precis som förra veckan när jag träffade Helena.


Ikväll ska jag laga lite mat till mig och mamma sen ska vi mysa framför Idol hoppas jag. Det blir läggdags tidigt för oss båda, hon ska jobba och vad jag ska göra vet ni ju. Lite smånervös kommer jag att vara, det vet jag. Anledningen är väl att jag bryr mig om resultatet därför är det naturligt att vvara lite nervös. Men hur det än går är det betygen jag främst kommer att satsa på och om det går sämre än sist är 0.9 inte det värsta resultatet att ha med sig, det är ju snittet på vad de flesta får, jag är ganska normal alltså.


Nej nu ska jag sluta tjafsa, borde borsta tänderna och gå till Furulund. Vi hörs i eftermiddag någon gång, ha en fin fredag allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards