Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 30 oktober 2009 21:44

Mhhm, nu är jag här igen, fortfarande inte särskilt sugen på att berätta om italien. Jag känner för att vara på rätt humör när jag skriver en kortfattad sammanfattning. Sen sist jag skrev har jag hunnit packa upp helt, vi hade foto/film-tajm här hemma och Jacob och mamma fick lite presenter av mig, godis och sådär, mamma fick även ett par skor och Jacob fick en liten almanacka som man kan fästa på kylskåpet.


Jag visade min shopping som var ett par helfräcka ute-skor, en riktigt snygg kvalitetsväska och en I <3 Roma -tröja.


Vi har ätit mat, myst framför tv:n, tagit igen tiden de senaste dagarna och mamma har bakat inför imorgon då hon ska firas. Jag ska handla och laga maten till imorgon, har inga förslag ändå, något gott men relativt lättlagat och så ska det passa alla oss fyra, mig mamma och eva är det nog inte problem med. Men storebrorsan äter inte vad som helst.


Anyhow, det är ett morgondagens problem.


Imorgon ska jag också hinna plugga på naturkunskapen och försöka dammsuga av lite snabbt. Jag ska också sova länge, inte längre än halv tolv såklart, jag vill inte slösa bort min lediga tid, men ta igen sömnen är en rättighet jag anser att jag har just nu. Vi hörs imorgon iallafall så får vi se hur dagen blir, på kvällen ska min älskade mamma firas.


Ha det! Godnatt

Av Sofia Ohlsson - 30 oktober 2009 11:56

Hej bloggis, även idag är jag alldeles för trött för att berätta några detaljer om min resa. Jag kan berätta att igår när jag kom hem dröjde det inte lång tid förrän jag hade tre katter som trängdes med mig i min säng, de skulle pussas och spinnas och ligga väldigt nära, lilla svala låg till och med på mig.


Jag sov länge jämfört med tidigare dagar, i lördags var det ju högskoleprov som ni minns och under mina dagar i Rom, alltså sön - tors har jag gått upp åtta som senast. Det är kanske inte så konstigt att jag då var helt utslagen i morse. Jag gick upp vid vad jag trodde var elva. Jag kände en viss press att gå upp då eftersom mamma slutar tolv idag och jag ville få lite undanpackat här innan hon kom hem. Men efter en dusch och en uppackning senrare insåg jag att klockan bara var tio i elva och kom då på att jag glömde ställa om min väckarklocka i all stress i söndags och efterosm min mobil laddat ut var det den klockan jag utgick från. Men det var inte så farligt att vakna så tidigt som jag gjorde för nu är jag helt uppackad, håret är torrt och så fort jag är färdig vid datorn så ska jag gå upp till Lasses Kiosk och köpa hamburgare och pommes, ååh vad det ska bli gott.


Ikväll eller i eftermiddag ska vi ha lite myskväll här hemma, mamma och jacob ska få lite presenter av mig, jag ska visa vad jag köpt till mig själv och så ska jag visa foton och filmer.


Nu borde jag gå ner i badrummet och göra mig färdig så det blir något av min hamburgertallrik. Vi kommer att höras senare och ni kommer att få se en massa bilder. Puss och Kram på er, HEJRÅ.

Av Sofia Ohlsson - 30 oktober 2009 00:38

Kära dagbok.


Min resa till Rom går inte att sammanfatt i ett inlägg, detta medför, ganska naturligt, att de närmsta dagarna kommer mina inlägg innehålla små sammanfattningar, bilder och roliga händelser från vår resa.


Nu ska jag sova, mamma är glad att jag är hemma, katterna har knappt märkt att jag vart borta, tocka Zelda har fått vinterpäls och allt är bra. Vi hörs imorgon, PUSS.

Ovido - Quiz & Flashcards