Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 oktober 2009 21:32

Nu har jag landat i hemmet, dansat i över tre timmar och pluggat lite emellan. Jag har ätit en sallad som middag/lunch och är jättesugen på min nappar som ligger där nere och gottar sig. Men icke! Napparna är till för morgondagens prov och inget annat.


På tal om morgondagens uppsatsskrivning mellan 8.15 och 12.15 så känner jag mig lite halvdöd redan, jag har prestationsångest, ont i handen (redan) och idétorka. Men det brukar ändå lösa sig när man sitter där och skriver, något litet kommer man ju alltid på, sen om det är bra eller inte, det är en annan historia. Efter skolan åker jag in till Kristianstad, ska hämta passet, äta på la finestra med mamma och sen åker vi hem. Hoppas jag hinner skriva in mitt sista på written assignment imorgonkväll så kanske jag är färdig i tid och kan börja rätta alla grammatiska fel jag troligtvis dragit på mig. Onsdagar är som bekant mina favoritdagar men eftersom morgondagen är lite specialutformad är det högst tveksamt vad jag tycker, egentligen vill jag bara ha allt överstökat.


Så kanske är det lösningen? Om jag lägger mig för att sova nu, äter en clementin och släcker här i rummet, då komme rmorgondagen att komma snabbare, den kommer bli möjlig att avverka så snabbt som möjligt och innan vi vet ordet av sitter jag på ett tåg påväg in till Kristianstad, gott.


Så gör vi, vi hörs imorgon, när och hur vet jag inte, men vi gör det. Ni får ha så fint på alla sätt och vis, godnatt godnatt!




Av Sofia Ohlsson - 13 oktober 2009 07:31

Jag har nog aldrig känt för att stanna hemma från skolan SÅ mycket som jag gjorde idag. Jag låg och fantiserade om att sova till tio-elva och därefter gå upp, göra mig iordning i min egen takt och plugga lite. Men jag kan inte, jag kan inte göra så och idag är sista ensemblelektionen innan musikcafét nästa måndag så jag behöver gå till skolan. Tisdagar är by far de värsta på veckan. En lång dag med långa. tråkiga och för många teoretiska lektioner, när jag kommer hem hinner jag knappt sätta mig ner innan jag ska iväg igen.


Visserligen kunde jag valt att sova på engelskan, vi fick ju göra så. Men jag måste ta tillfälle i akt och jobba med mitt arbete denna tisdagen också, det ska vara färdigt på söndag enligt mina beräkningar, det är ju bra, tur att jhag inte är stressad ...


Dessutom är jag inte ett dugg sugen på naturkunskap, man blir så trött av att sitta och skriva hela tiden, usch vad grinig jag är. Jag tänkte iallafall äta en clementin eller satsumas hette det kanske, innan jag går till skolan. Ska kela lite med misarna också för jag fick så dåligt samvete, stängde nyss ut lilla bruna kisen från mitt rum för hon har en vana att tvätta mina fingrar, tår, ja allt hon kommer åt, problemet är att jag upptäckte så sent som igår att mina händer har blivit sådär höst-torra som de brukar och varje gång jag tvättar dem i varmt vatten så svider det, då är det inte bra att blöta händerna i onödan.


Vi hörs nog i eftermiddag, jag ska äta min lilla frukt nu, ha en fin icke-stressig dag. Hejrå



Ovido - Quiz & Flashcards