Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 oktober 2009 16:34

Kära dagbok, jag har hunnit med en hel del sen jag skrev sist. Jag har skrivi en packlista, jag har letat fram ett smaskigt recept på efterrätt, jag har fikat på stan med mamma, jag har handlat på Ica med mamma och jag har bakat en vit kladdkaka som var det smaskiga receptet. Kakan är i ugnen och jag funderar på att släpa fram den rosa väskan ur uterummet.


Eva kommer hit för att äta lax, sås och potatis om en och en halv timme. Imorgon ska vi åka ner till Lund med Jacob och jag ska kanske köpa en massa skor om jag har tur. Vi ska ha det mysigt på familjevis och säkert äta gott.


För att inta nämna att jag skrivit klart en grov-version av min filmanalys. Jag ska bara kolla på den, ändra lite ord, meningsbyggnader och så vidare, sen är den nog färdig att lämna in. Jag har alltså nått målet med en bra marginal, att ha färdigt både engelskan och svenskan till den här söndagen. Finslipningen ingick alltså inte i det målet.


Nu borde jag gå ner och kolla till min kaka, så den stelnar som den ska men ändå är kladdig. Vi hörs väl ikväll, ha en bra lördag Cheers!

Av Sofia Ohlsson - 17 oktober 2009 12:17

Godmorgon på er alla, eller godmiddag kanske är bättre att säga. Nu ska ni inte tro att jag har varit lat och sovit bara för att dagens första inlägg kommer efter klockan tolv. Nej jag har varit en duktig dotter och handlat lax, slängt skräp, tankat bilen och köpt tio kilo kattmat. Efter en orolig natt klev jag upp runt tio-tiden, jag gjorde mig iordning, åt lite av Edgarspizzan från igår och körde iväg. Jag orkar inte sätta mig med svenskan nu så jag skiter i den, faktum är att jag är riktigt sugen på att gå ner på stan men mamma håller på och gör sig iordning så jagh tror inte hon orkar det. Här ska nog handlas lite i affären senare också potatis och sånt mumsigt.


Jag har fotrfarande inga planer för kvällen men jag kanske skulle packa lite, ta fram väskan och packa ner viktiga saker, en vecka i förväg borde vara lagom, och skriva en packlista, jajamän. Nu kommer jag på en massa saker som behövs göras.


Vi hörs senare iallafall så får vi se hur det blev med mina planer, ha det fint.

Ovido - Quiz & Flashcards