Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 10 oktober 2009 17:07

Nu skulle jag vilja påstå att min städning är helt klar. Jag avslutade med att rensa det sista i tidningskorgen, rengöra plattorna på spisen, byta påse i sopkorgen och rensa kattlådorna. Min insats idag har varit värt det med tanke på resultatet.


Jag har varit och handlat också, det fick bli saffranspasta med kyckling och räkor till middag, hoppas det duger åt mamma för jag kunde faktiskt inte komma på något bättre och orkar inte direkt stå vid spisen i flera timmar heller. Innan jag gick ner till affären försökte jag med engelskan i en och en halv timme. Jag skrev väl drygt 25 rader på hela den tiden, det känns förjäkligt, jag vet inte alls vad jag ska skriva, hur jag ska uttrycka mig eller på vilket sätt jag ska lägga fram faktan. Det är tråkigt och svårt, tur att ämnet ändå intresserar mig, annars hade det garanterat varit värre.


Om exakt två veckor skriver jag högskoleprovet igen, kan inte fatta att jag utsätter mina nerver för det men jag hoppas verkligen att jag lyckas höja mig, det hade inte varit fel alls. Jag tror dock inte jag lyckas få så hög poäng som jag önskar att jag kunde få, mest på grund av matten och diagrammen. Men de tär ändå kul att se hur bra jag lyckas och jag får satsa på betygen helt enkelt. Men högskoleprovet till trots, jag längtar efter den dagen mer än allt annat, det är nämligne dagen innan jag åker till Rom med Cornelia. Åh vad jag tjatar det men det är en fantastisk känsla helt enkelt, jag har verkligen varit arton år det här året. Körkort, tatuering, köpt öl/cider, röstat och åka utomlands utan föräldrar, vilket år helt enkelt.


Nu ska jag snart börja skala räkor och skära kyckling, mamma är hemma om kanske två timmar, lite mer så det är inte bråttom direkt. Tittar på London Ink samtidigt men tyvärr har jag redan sett programmet, det är min favorit. Jag är så sugen på en till tatuering även om det inte lär bli någon på ett par år.


Vi hörs kanske ikväll, ha det så fint alla.



Av Sofia Ohlsson - 10 oktober 2009 12:37

Puuh, jag är nästan helt färdig med städningen. Jag har dammat och dammsugit hela ovanvåningen, hela nedervåningen och jag har svabbat trappan och köksgolvet, skakat mattor och rensat undan i hallen samt köket. Jag ska bara dammsuga i tvättstugan snart sen är jag helt färdig med min städinsats.


Jag funderar på att äta lite pizza från igår innan jag börjar med engelskan, och jag har fortfarande ingen aning om vad det ska bli för mat ikväll, men det kommer väl.


Hoppas ni har en lite latare lördag än mig, det känns lite som att jag är husägare just nu. Det är en trevlig känsla att förbereda sig på och ansvar måste ju alla lära sig att ta någon gång, så varför inte redan nu. Nu ska jag nog springa runt i mitt nystädade casa och njuta av ledigheten lite till innan det är dödsstraff i USA som gäller. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 10 oktober 2009 10:46

Upp och igång, direkt, så känns det. Jag vaknade för en dryg halvtimme sedan, jag gick ner och diskade gårdagens pizzaplåtar, rensade tdningskorgen som var ÖVERfull och plockade undan lite saker som kändes onödiga att ha liggandes lite överallt. Snart drar dammsugningen igång, hela huset ska få sig en riktig rengöring, ska bara leta upp dammvippan och damma först. Så fort jag är färdig med städnningen så tänkte jag börja på mitt arbete i engelska. Det är dags och enligt min egna deadline har jag en vecka på mig, lika bra att sätta igång då alltså.


Mamma jobbar 10-18 idag, duktiga mamma. När hon kommer hem runt sju planerar jag vara färdig med en måltid, eller på gång iallafall. Ikväll ska vi bara mysa medans resten av artonåringarna i trean befinner sig på Altona. Imorgon är det ledarmöte klockan tio har jag hört, därefter ska jag snabbt ner till Lund med mamma för att umgås med brorsan, låna lite grejjer av honom och så ska vi nog äta riktigt gott.


Nej nu borde jag börja med den där städningen, om jag någonsin ska bli klar vill säga. Höres, ciao!

Av Sofia Ohlsson - 10 oktober 2009 01:40

Ojoj vad jag är tidigt uppe, eller sent uppe menar jag såklart. Helena gick hemåt för en drygt tjugo minuter sedan och vi har haft det riktigt trevligt ikväll. Först gick vi ner och handlade ingredienser till pizzan och lite gottis, sen gick vi en lång runda på uppskattningsvis en timme. När vi kom hem satte vi igång med baket, det blev två riktigt fina och goda pizzor, hemmalagat är bäst.


Vi tittade på Idol med mamma, sen gick vi upp på mitt rm någon fång efter tio och satt alltså här och pratade om allt mellan himmel och jord i tre och en halv timme. Det är så trevligt att hitta på något sånt här en vanlig fredag utan att känna att man bara sitter hemma och drygar.


Helena visade mig två roliga program på datorn, ett där man kunde ta photoboot-bilder med sin webcam och ett där man kan omvandla sina vanliga bilder till polaroid. Ni får se ett exempel här nedanför, nu måste jag sova om jag ska orka städa huset och plugga imorgon! Vi hörs Godnatt!


  

Ovido - Quiz & Flashcards