Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 14 oktober 2009 18:18

Jag är hemma efter en lång dag i skolan, kristianstad och polishuset .. i kristianstad. Provet .. ja det gick, inte särskilt bra och jag är orolig som vanligt, men det är iallafall över. Efter jag var färdig följde drygt två timmars väntan på nästa lektion som var kör, sen hade vi skapande dramatik. Jag tog tåget med Victor in till Kristianstad, där sa jag hejdå till Victor och hej till mamma. Jag och mamma gick en snabbrunda på stan, åt på La finestra Italiano sen åkte vi ut till polishuset där jag hämtade mitt pass. Jag ser ut som en riktig fisk, bilden är hemsk men ganska rolig, mamma som altid tycker att jag är fin kom med kommentaren "Det är ju du iallafall". Det säger väl rätt mycket om vad hon tyckte.


Nu är jag iallafall hemma och efter noga övervägande bestämde jag mig för att sitta med engelskan i skolan, imorgon när vi ändå slutar tidigt och jag har piano. Så jag är alltså ganska fri för kvällen. Jag vill helst sminka av mig, byta till sovkläder och krypa ner under täcker. Jag behöver inte somna halv sju för det men jisses vad jag är trött. Ska nog krypa i lite mysigare kläder iallafall så det blir en tidig kväll.


Vi hörs imorgonbitti om jag får en stund över, ha det fint, ciao!

Av Sofia Ohlsson - 14 oktober 2009 07:30

Hej, jag heter Sofia, jag är arton år och mina nerver är alldeles för dåliga för det här.


Om en drygt tjugo minuter traskar jag nog bort till skolan, jag hatar hela känslan med att alla i samma årskurs springer omkring med små godispåsar, extra pennor, radergummi och en orolig blick. Det värsta är att jag överdriver det något så vansinnigt själv, jag får för mig en massa saker och egentligen är det ett vanligt uppsatsprov och om ett par timmar är det över. Jag har mina nappar i en liten plastpåse nerpackat, jag har mina rosa pennor, mnitt stora svarta radergummi och pennvässaren a.k.a penndödaren och ett glatt humör ... not.


Men iallafall snart bär det av mot skolan och resten av dagen är frid och fröjd så jag har inte så fasligt mycket att klaga över. Kör, skapande dramatik, kristianstad, äta mummemat, hämta passet, hem och vila. Jag är så trött att det är sorgligt på måndag-tisdagskvällar. Det värsta är ändå att trots denna trötthet kan jag verkligen inte sova. Igår gick jag och la mig drygt femtio minuter efter jag kommit hem. Jag låg i sängen i uppskattningsvis en timme innan jag insåg att det inte gick att sova, så jag satte igång tv:n och somnade till den, vaknade vi ett-tiden kanske för att stänga av min tv och sov sen fram till kvart i sex, vilade en halvtimme och gick sedan upp. Nu är jag trött som bara den och jag fattar inte varför jag inte kan känna så på kvällen istället.


Nu tänkte jag nog förbereda det sista innan jag går till skolan, ha en underbart fin höstdag, från 12.15 hoppas vi att jag får det. Hejdå på er!

Ovido - Quiz & Flashcards