Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 8 oktober 2009 20:56

Torsdagkväll, blir inte bättre än såhär. Filmen var riktigt kanonbra, för alla er som inte läst böckerna och tyckte att filmen inte var bra, vänta till trean, där får ni alla svar! Det var väldigt mysigt att sitta i biomörkret med en stor påse godis och trycka i sig. Jag och mamma borde defenitivt hitta på fler saker tillsammans.


Imorgon ska jag gå en lång runda med Helena och prata ut om allt möjligt. Sen ska vi baka pizza, äta gottis och kolla på Idol, sånt mys, sånt mys.


Imorgon får jag sova till tio, kanske halv elva till och med. SKolan börjar tjugo över tolv men jags ka hinna duscha och allting. TIll helgen ska jag jobba med läxor, städa huset och på söndag åker vi till Lund.


Nu ska jag varva ner här hemma, ha det så fint alla mysiga, GODnatt

Av Sofia Ohlsson - 8 oktober 2009 14:15

Nu är jag äntligen hemma från skolan, det var inte helt dumt ändå, kanske var engelskan lite småseg, hungriga som vi var orkade vi inte med prepositioner, men annars helt okej. Jag var lite smågrinig över att min pianolärare envisades med att börja på något nytt fast efter lite förklaring fårn min sida förstod han hur viktigt det är att jag övar på den här låten så även där löste sig allt.


Jag ska snart gå ner till affären och handla mat, därefter ska jag hem, och laga mat. Ska hinna rensa kattlådorna innan jag går visserligen. Ikväll är det mys med mamma och tre timmar i biomörkret, jag är såå spänd på filmen, det är närmare två ochg ett halvt år sedan jag läste boken så det ska bli spännande att se vad jag kommer ihåg och inte.


Nu får jag nog pallra mig bort från datorn, har en tendens att fastna här. todeloo

Av Sofia Ohlsson - 8 oktober 2009 07:39

 ... And I like it. Äntligen torsdag, skoldagen känns sådäär visserligen men resten av dagen är värd att vänta på. Vi har svenska C på morgonen, det är inte helt fy skam, jag gillar svenskalektionerna faktiskt, vår lärare är bra och att skriva är aldrig fel. Därefte rär det engelska C, mindre kul. Mest för att vi bara sitter och gör uppgifter, diskuterar saker and so on. Jag vill arbeta med uppsatsen, men den får vi bara jobba med tisdagar.


Naturkunskap hör väl inte heller till favoriterna, men idag ska vi labba i halvklass och jag tyckte min lärare sa något om bygga kulmodeller. Alltså hur olika molekyler är uppbyggda, det kanske blir kul? Dagen avslutas med en pianolektion som jag är lite halvskeptisk till, mest för att min lärare ville att vi skulle börja med något nytt när jag inte ens är färdig med projektarbeteslåten som känns lite viktigare än "något annat". Men vi får nog se, det löser sig alltid.


Efter skolan ska jag rensa lådor, rensa diskmaskinen, laga mat, spaghetti och köttfärssås blir det nog, så slipper jag fundera mer över det. När mamma kommer hem är det snabbt i med mat innan vi åker ner till bion, MYS. Filmen varar i tre timmar, flickan som lekte med elden - såklart. Jag vet varför den heter så, jag har läst boken, det är ett måste om man ska förstå hur bra allt är, filmer tar aldrig upp allt i detalj, så är det bara.


Nej hörrni nu borde jag masa mig mot skolan, klockan har hunnit bli kvart i och jag måste hitta ett par strumpor innan jag traskar bort. Vi hörs i eftermiddag, ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards