Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 15 oktober 2009 19:31

Jag är, för första gången den här veckan, pigg halv åtta på kvällen. Jag överdriver nog om jag påstår att jag är jättepigg och sugen på att springa flera mil men jag känner ändå att livet kommer åter till mig. Haha jag är så dramatisk, men jag tror ni förstår vad jag menar, Måndagar och tisdagar i all ära men det är på onsdagarna och torsdagarna som jag känner att jag har tid med mig själv och tillfredsställelsen med att vara nästan färdig med engelskan ger mig nya krafter. Även om jag nog måste påstå att jag inte är sådär supernöjd med mitt arbete så får jag nog säga att det är skönt.


Jag och mamma har ätit en liten pastasallad med parmaskinka, mozarella, avokado och sånt gott. Sen gick vi en liten runda men vi gick hem snabbt efter att det började regna ett kallt regn, säkert underkylt. Kanske låter det som om jag försöker glänsa med väderkunskaper, men det stod på aftonbladet att det skulle komma underkylt regn ikväll.


Vad har jag mer att berätta? Jo att nu ska jag lägga mig i sängen, kolla på simpsons och äta nappar. Trevligt va? Vi hörs imorgon, hejsvej!

Av Sofia Ohlsson - 15 oktober 2009 15:59

Idag gjorde jag något väldigt moget. Jag stannade kvar i skolan två timmar mellan min nästsista och min sista lektion. Alla mina andra kompisar slutade och jag hade varken någon att äta med eller göra något roligt med så jag satte mig i biblioteket en timme och skrev i princip klart mitt engelskarbete. För min egen skull gjorde jag det, tyvärr stängde biblioteket av någon anledning redan kvart i ett (jämfört med vanliga; halv fyra) så jag sprang runt halva skolan letandes efter en annan dator, jag hamnade tillslut i mediasalen där jag satt ett bra tag till för att fixa det sista och sen skrev jag ut arbetet. Tillslut hade jag min pianolektion, gick hem och sen snabbt ner på stan igen, något var jag ju tvungen att äta. Det fick bli en räksallad från Kopparsträdets Hembageri, det är väldigt gott där, fräscht på något vis. Jag gick hem med min lilla salato och åt den framför tv:n.


Nu har jag rättat igenom mitt arbete och fann en del slarvfel samt saker jag bör kolla upp, prepositioner är svåra så det får jag säkert en del fel på iallafall. Om en dryg timme kommer mamma hem så jag hade tänkt möte henne och så blir det en lugn kväll, i helgen ska jag sitta med svenska b, filmanalysen.


Det har varit en trevlig dag iallafall och jag lärde mig att jag har självdisciplinen att utföra självstudier när det behövs. Faktum är att jag trivs bättre när jag får jobba själv utifrån vissa riktlinjer, det känns bra. Ikväll vill jag kolla på family guy framför datorn, kanske äta lite nappar och sådär, det är jag värd.


Vi hörs senare!

Av Sofia Ohlsson - 15 oktober 2009 07:31

Idag är det kaaaallt visar min gadget här på datorn, jag vet inte om den stämmer men en grad ska det iallafall vara ute. Det har blåst hela natten och jag lovar att vindarna är isiga. Det får bli upp med luvan på vägen till skolan. Jag börjar om fyrtiofyra minuter, det är svenska c och uppsatsskrivning som gäller. Inte samma som igår, den här har vi ett par veckor på oss. Jag har mer och mer ångest för den jag skrev igår, vilket gör mig själv arg, för det är ingen idé att gå och grubbla.


Efter svenskan är det engelska c och därefter slutar alla ... utom jag. Så kan det gå tänker ni, och i ärlighetens namn bryr jag mig inte heller så värst. Jag skulle ändå sitta kvar och skriva in engelskan i skolan, eftersom det inte funkar så bra med mitt Works här hemma så stannar jag i skolan. Min pianolektion börjar kanske någon gång runt halv två-tiden om jag har tur, så det blir max en och en halv timmes skrivande innan jag kan gå ner i musiksalarna för att därefter gå hem.


Imorgon är det fredag vilket betyder att i övermorgon är det lördag. Det gör mig väldigt glad och eftersom det är min sista lördag på två veckor som jag får sova ut så känns det riktigt bra. Två veckor är inte så lång tid, nej det är sant, men man får ta vara på de stunderna man kan sova längre än till sju.


Nu borde jag borsta tänderna som sista delen av min göra-iordning-lista. När jag kommer hem ska jag nog skriva en packlista till Italien, sånt gillar jag. Vi hörs senare, Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards