Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 11 oktober 2009 19:54

Alltid sådan ångest söndagkvällar, jag har alltid ont i magen för veckan som kommer och denna veckan är helt klart bland de värre som väntar. Uppsatsskrivning i fyra timmar, stress med dansen, engelskarbetet som ska skrivas på och till råga på allt så har jag lyckats bli halvsjuk. Med halvsjuk menar jag att jag har haft ont i huvudet större delen av dagen, mått illa, känt mig yr och varit otroligt trött. Men jag stoppas sällan av sånt där, medan andra stannar hemma för en förkylning så brukar jag gå till skolan med feber. Nu är inte jag ett exempel att följa, och jag har inte heller feber, men till skolan det ska jag.


Det var mysigt i Lund, vi var på Ilva, mamma var på Nova men på grund av tidigare nämnda besvär så valde jag att stanna hemma i lägenheten med Jacob. Det är verkligen jättemysigt i hans lilla etta, fina möbler, hemtrevlig känsla, gulligt litet kök och precis lagom stort.


Innan jag och mamma åkte åt vi alla på Max, mamma körde den långa sträckan hem och jag mår lite bättre än tidigare, vilket bara är bra för nu ska jag koreografera.


Jag hoppas att kvällen slutar tidigt och att jag ligger i sängen senast halv tio, känner verkligen inte för den veckan som är framför mig. Vi hörs imorgon, Hejdå.

Av Sofia Ohlsson - 11 oktober 2009 09:40

Uppe tidigt är jag minsann. Riktigt tidigt. Ledarmöte står först på schemat, närmare bestämt om tjugo minuter bör jag befinna mig där ute. Klockan tolv måste jag köra för att hämta min mamma och storebror, sen kör vi till Lund. Nere i Lund ska vi nog till Ilva (heter den så?) ett danskt IKEA fast mer exklusivt, för att citera Helena, när jag sa "Vad är Ilva?".


I bilen hoppas jag på lite koreografering, jag ska ha hörlurar på, tänka en massa steg och förhoppningsvis har jag kommit någon vart när vi landar här hemma ikväll igen så det bara är att skriva ner.


Vi ska äta gott i Lund också, jag älskar att äta gott, jag gillar lund och jag fullkomligt ä l s k a r att shoppa, tyvärr har jag inte riktigt råd med något, pengarna ska sparas till Italien. Det påminner mig att om exakt två veckor befinner jag mig i en bil påväg till Kristianstad där första anhalten blir innan vi tar tåget ner mot Köpenhamn.


Nu bör jag göra mig redo sen kör jag ut till Danskompaniet, ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards