Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Sista dagen år 2010

Av Sofia Ohlsson - 31 december 2010 00:09

Sista dagen 2010 kan det kännas på sin plats att sammanfatta årets alla händelser, det är iallafall vad alla andra verkar tycka är en bra idé. Själv har jag inget emot tanken på att skriva ner allting och hur jag förändrats, det tar mycket tid, mycket energo och känns allt för sentimentalt för den här tiden på dygnet. Nej det blir inget bra helt enkelt.


Ett par ord kan få sammanfatta mitt år, ord vars lydnad förmodligen är nog beskrivning för att ni ska förstå. Bal på ett slott, student, äkta vänskap, juristprogrammet, nya vänner, ångest, glädje, insikt, flytta hemifrån.


Jag sa att det fanns risk för en viss sentimentalitet och som ni ser ovan är det även lite flum som smyger sig fram mellan raderna. Men år 2010 har varit ett år innehållandes både sorg och glädje, och det är verkligen i livets svåra samt glada stunder som man också inser vilka som faktiskt finns där, ibland blir man förvånad över vilka som visar sina riktiga jag i just sådana stunder. De som funnits för mig i glädjande stunder men framförallt de som hört av sig och visat intresse i svåra stunder är guld värda och någonstans känner jag nog ändå att det är i år som jag upplevt hur äkta vänskap ska vara, en riktig vän hör av sig om den sagt det. En riktig vän stöttar i svåra stunder och visst har jag varit med om en del prövningar i höst. Att jag går ut som en starkare människa, det är jag övertygad om, att jag har äkta vänner, det har jag verkligen fått erfara. Det som betyder mest kan vara de mest simpla handlingar likväl i de vänskaper man inser att de är förlorade just på grund av en simpel handling eller kanske en handling som uteblir. Vänskap är spännande och på universitetet har jag lärt känna ett par nya tjejer och vi står inför fyra år tillsammans, fyra spännande år och jag är så spänd och förväntansfull inför vad vi ska hitta på tillsammans och hur vår vänskap ska utvecklas.


Mitt nyårslöfte kan anses vara uppdelat i tre delar, det kommer delvis till stor del att handla om just vänskap, jag bestämmer mig för att sluta hålla fast vid sånt som varit, jag ska bara lägga min energi på de som bemödar sig att göra detsamma med mig. Jag ska inte hata eller tycka illa om, jag ska kort och gott sluta lägga energi på de som inte är mödan värd och jag ska sluta älta det som varit och se framåt mot nya tider.


Den andra och tredje delen i mitt nyårslöfte går ut på mat och ångest. Jag i ett nötskal? Maten kanske inte är mat på riktigt, det handlar helt enkelt om att jag bara får äta godis på helgerna och i mindre mängder än förut, inte sluta, aldrig sluta, men det ska ätas i måttlig mängd. Den sista delen handlar om att ta itu med min ångest inför allt som kan hända i livet, det ska jag göra genom att ta kontakt med studenthälsan och försöka boka in ett möte, det är dags att hantera dessa känslor nu och det kommer inte en dag för tidigt.


Till sist vill jag tacka er alla som läser för att ni gör just det, läser min blogg, jag vet knappt vilka ni är, jo Malin, mamma och Becca, möjligtvis någon till som kikar in ibland, till er alla .. från mig; ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

 
 
Ingen bild

Becca

31 december 2010 15:58

Ännu en gång :P Gott nytt fantastiskt år! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards