Alla inlägg den 29 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2010 15:25

Onsdag idag och jag avslutade min lilla miniturné med besök hos Malin i bromölla igen. Igår var det Sölvesborg och en fika med Becca som gällde och jag känner att jag försökt åka runt och träffa alla härliga som hört av sig och är intresserade av att träffas när det nu finns tillfälle. Malin och jag fikade på Böckmans en stund, allt kändes nästan som vanligt, förutom att hon åker till england imorgon och det kommer dröja ett par månader innan vi ses igen. Ett par ord om gårdagen kanske också skulle vara på sin plats, det var supermysigt att träffa Becca över en fika på Ritz, det var väl ett halvår senast vi sågs och vi hade en hel del att prata om, väldigt trevligt att få prata med någon annan som studerar på universitet också, någon att jämföra studierna och allt runt omkring med, någon som förstår vad tentaångest innebär. Tyvärr får jag alltid en klump i magen när jag återvänder till Sölvesborg, en gång fick jag höra något i stil med "Du kommer visst resa runt i världen och besöka olika platser men så småningom kommer du förstå att Sölvesborg är rätt bra ändå". Den där känslan av att jag kommer återvända dit, bo där, ha en familj där och jobba där, den har fortfarande inte kommit och jag hoppas att min önskan att bo i en riktigt stor stad och arbeta med det jag gillar så mycket fortfarande finns när jag har min examen.


Sen jag kom hem från Bromölla idag har jag tittat på tv, slappat med katterna och planerat två olika matlistor. Jag är ett stort fan av listor och planerande i sig och har nu skrivit en matlista och en backuplista. Matlistan är för en maträtt jag tänkte laga till mig och mamma med renskav, men så undrar jag om Willys hemma verkligen har renskav i sitt sortiment och eftersom jag inte orkar gå bort till Maxi så skrev jag en backup med någon kycklinggrej som lät god, så vi får väl se vad det blir ikväll.


Planen är alltså att jag ska gå och handla, därefter tänkte jag gå till biblioteket och hämta en bok jag reserverat och läsa samt laga mat resten av kvällen. Vi hörs, ha det fint kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards