Alla inlägg den 5 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 5 december 2010 14:39

..ÄR SNART LUCIA HÄÄR. Idag är det alltså andra advent och jag har försökt plugga litegrann, jag har gjort ett par extentor lite halvhjärtat, antecknat paragraferna och gjort ett eget litet register över regeringsformen samt försökt lära känna lagarna lite mer, antecknat några nyckelparagrafer och öka min förståelse för hur jag lätt hittar bestämmelserna. Det har väl gått sådär men jag har åtminstone suttit, tagit mig tiden och försökt. Jag har lite mer hopp inför tisdag, känner att jag har förutsättningarna för att klara mig men trots det är inget säkert, inget är någonsin säkert. Jag ska göra mitt bästa.


För övrigt har jag busat lite med katterna, duschat, sovit ut till tjugo över nio och spenderat alldeles för mycket tid vid datorn.


Igår var jag och mamma i Malmö och Lund. I Malmö hämtade vi upp en vit golvspegel som jag köpt via auktion med fina krumelurer på. Därefter åkte vi till Lund, träffade min bror, åkte till Nova, tillbaka till lägenheten för att fika och sen hem igen. Med andra ord blev det inget pluggande ALLS för mig igår och i fredags satt jag fast i fyra timmar innan jag kom hem, en massa spilltid. Lite mer ångest på det och så kryddar vi med lite halvpanik. Ni tänker väl på mig på tisdag, håller tummarna fö min skull? Tänkte väl det! Vi hörs, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards