Alla inlägg den 25 december 2010

JUL

Av Sofia Ohlsson - 25 december 2010 11:51

Gott nytt jul allihopa! Här kommer en hälsning från mig, jag är grymmenöjd med hela min jul, gårdagen, julklapparna och allt mys.


Av mamma fick jag två badlakan, ett bäddset, en jättestor fin kopp med choklad till, jag misstänker att chokladen är till för att lägga i varm mjölk så man får varm choklad. Jag fick en fantastiskt fin sminkbox från clinique också med ögonskugga, rouge och läppglans! Av Jacob fick jag Scrubs säsong fyra (OH YEAH) och Harry Potter och halvblodsprinsen, snart är de kompletta, båda samlingarna. Av pappa och Lotta fick jag bakformar, en burk, en rosa koppliknande burk, en stavmixer, en elvisp med bunke och ställ. Av Malin fick jag en Jamie Oliver -kokbok, Jamies 30 minutes meal med en massa goa recept och av farmor, mormor och mormors syster fick jag pengar. Fantastiska presenter som ni förstår, både lyx och nödvändigheter!


TILL mamma gav jag biljetter till We will rock you som går på cirkus i Stockholm när vi är där i januari, en almanacka med bilder på våra katter och ett presentkort på Åhléns. Jacob fick en likadan kattalmanacka, en t-shirt och en bestickslåda av mig, hela familjen fick ett När och fjärran-spel som jag köpt så om några timmar sitter vi säkert och spelar för fullt här. Pappa fick en golfupplevelse och Lotta fick en skål med lite indiskt- marockanskt tema. Farmor och hennes man fick en månadslön till en lärare i Bangladesh, eller ja, de fick på papper att å deras vägnar får en lärare i Bangladesh en månadslön. Malin fick ett diadem med en rosett på och en chockladman med magrutor, Theodor min lilla myse har inte fått sin julklapp ännu utan på annandagen när vi samlas allihopa så ska han få en barbapapa-marackas av mig och Bea.


Det var nog allt, allt jag gett och allt jag fått. Jag älskar julen, idag ska vi bara slappa, kolla på film, förhoppnignsvis vill någon se Harry Potter med mig och några avsnitt av Scrubs hinner vi säkerligen med. Sen ska vi såklart spela När och fjärran och äta en massa godis tills vi mår illa.


Hoppas ni haft en megabra jul, vi hörs senare kära vänner!

Skapa flashcards