Alla inlägg den 2 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 2 december 2010 07:27

Det är läskigt vad snabbt veckorna går, och precis lika läskigt att jag inte lär mig något trots intensivt pluggande. Ja intensivt men kanske inte så många timmar om dagen, igår satt jag drygt fyra och en halv timme på egen hand och så två timmars föreläsning, men så är det när det tar två timmar på tåget om dagen, då hinner man inte plugga tolv timmar om dagen, tyvärr.


I natt sov jag oroligt, igen. Har vaknat och gått upp flera gånger, drömt obehagligt. Denna gången var det katterna som jag drömde om, igår tentan, aldrig att jag får en lugn natt. Men drömmarna speglar ju känslorna man har under dagen och man kan ju minst sagt säga att jag är i en orolig tid just nu.


Snart ska jag gå till stationen, eller ja, om en tjugofem minuter kanske. Enligt skånetrafikens hemsida så är tåget i tid, vilket innebär att vi blir cirka tio minuter sena, utan att vara sarkastiskt, det är rätt okej med bara tio minuters försening, hoppas bara att det inte blir mer än så.


I Lund ska jag träffa kurskamrater och vi ska tentaplugga, de flesta är ganska uppgivna men vi ger det en chans iallafall. Imorgon fredag, fortsatt tentaplugg och sen helg, måtte jag slippa plugga en massa på detta sen. Måtte nästa tentaperiod inte vara kantad av sjjukhusbesök, sömnlösa nätter och en orolig Sofia. Ja, nu har jag slutat klaga, ut i minusgraderna för att träffa mina trevliga kompisar. Ha det så bra i decemberkylan kära läsare (båda två, eller hur många ni nu är) HEJ

Ovido - Quiz & Flashcards