Alla inlägg den 10 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 december 2010 09:20

Hej bloggen, förlåt att jag satt dig åt sidan ett tag men i onsdags flyttade jag hemifrån och sen dess har det varit en hel del att ta tag i här hemma. Pappa och jag startade runt nio på morgonen i Kristianstad, vi packade in i släp och hans bil med lite hjälp av mamma innan vi åkte ner till Lund. Här packade vi in allt i lägenheten och begav oss till IKEA. Jag handlade en massa nödvändigheter och ett par timmar senare var vi tillbaka i lägenheten för att packa upp och installera mig så att säga. Pappa åkte strax efter åtta på kvällen och jag fortsatte mitt uppackande till halv elva någon gång. Igår fortsatte jag med allt jag inte hann den första dagen, till exempel diska undan allt porslin och alla bestick och alla skålar och ALLT jag hade, bland annat arton delar med tallrikar, assietter och djupa tallrikar, tolv gafflar, tolv knivar och tolv skedar, både stora och små, och en massa annat, det tog helt enkelt hela dagen. Jag påbörjade min uppsats lite smått också, köpte en hårfön och lite annat smått och gott.


Idag har jag hunnit duscha och göra mig iordning, packa min väska och förbereda mig för dagen. Jag ska gå till Juridicum om en kvart ungefär, ska förbereda för min uppsats och sen har jag lektion mellan tolv och tre, lååång lektion, därefter planerar jag att ta tåget hem till mamma för att vara i Kristianstad över helgen. Det är bland annat ett showbesök inplanerat, fast i Sölvesborg då såklart.


Nej hörrni, vi hörs, några har varit nyfikna på min lägenhet, eller ja, malin och mamma har varit nyfikna och de båda har fått en varsin rundtur via datorn, men det finns säkert någon som undrar hur det ser ut här så jag lägger ut lite bilder efter helgen då jag råkat flytta ifrån min kamera. Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards