Alla inlägg den 22 december 2010

:))

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2010 21:41

Hej hopp plommonstop, ja jag vet, det irmmar inte, men det gör ingenting. Jag minns inte när jag skrev sist, om det var i måndagskväll eller när det var. Men jag ska försöka göra en snabb genomgång av vad som har hänt sen vi hördes.


I tisdags tog jag tåget till Malin, vi hälsade på Sacko i hans lägenhet två timmar, vi slog in julklappar, vi lagade och åt mat, vi bytte julklappar, vi åt godis och drack lite gott mot kvällen, vi hade våra konattlinnen på oss och vi hade det helt enkelt så bra som bara vi kan! Jag fick även reda på att jag är godkänd på min andra tenta vilket innebär att jag nu kan ta jullov på riktigt. Idag vaknade vi runt elva och åt lite brunch, pratade strunt och bestämde oss för att spela lite spel, det resulterade i tre omgångar fia med knuff, tre rundor Jakten på den försvunna diamanten och en alfapetvända. Malin vann det hela tillslut och som en värdig förlorare tog jag tåget hem.


Nu i kväll har jag varit på middag med föredetta elevrådsstyrelsen, vi har varit på steakhouse i Kristianstad och det blev en hel del mat tillslut, förrätt, huvudrätt, efterrätt, ett glas vin och en massa vatten. Vi skiljdes dock åt för en halvtimme sedan ungefär och jag gick hem till mamma.


Nu är det snart juletid och imorgon väntar de sista förberedelserna. Till helgdagarna har jag inte mycket planerat men jag ska försöka hinna med en fika i sölvesborg, träffa Malin en gång till innan hon åker och träffa släkt och vänner helt enkelt. Nu är det inte många dagar kvar på 2010 och snart är det bara två månader tills Helena kommer hem, I miss her so much.


Nu ska jag planera julmat med mamma, hoppas ni har det bra, vi hörs!

Skapa flashcards