Alla inlägg den 12 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 12 december 2010 18:33

Kära vänner, jag hoppas ni haft en lika trevlig helg som jag. I fredags mös jag och mamma ner oss framför Idol och nobelfesten, en massa godis och underhållning på hög nivå! På lördagen började jag med en riktigt lat förmiddag, tittade på tv, åt godis och resterna från kvällen innan, hoppade in i duschen först tio över ett och gjorde mig iordning för kvällen som skulle spenderas i sällskap med Cocco och Sofia, vi träffades alla tre för första gången på några månader och såg DK:s show tillsammans. Det var en riktigt konstig känsla att sitta där i publiken men det var underhållande, roligt, bra dansnummer och framförallt en sån lycka att få träffa gamla ledare och elever! Efteråt tog vi lite Lassemat och samlades i Coccos kök för att prata om allt och inget. Jag begav mig hemåt tio eftersom värsta snökaoset drog in över Skåne och Blekinge, samtidigt som temperaturen drog neråt under nollan så insåg jag allvaret i väglagssituationen och körde i 50 hela vägen hem.


Idag har jag bara tagit det lugnt, handlade åt mamma som har blivit sjuk stackaren. Jag tog tåget hem halv tre, nya tider i och med citytunnelns öppnande idag, var framme halv fyra men vi stod fast i Hässelholm (som för övrigt är den enda stationen mellan Kristianstad och Lund nu för tiden) ett tag då vår lokförare skulle bli avbytt. Egentligen skulle jag varit inne arton minuter över, känner på mig att det kommer bli bra med de nya tiderna.


Hemma har jag handlat, installerat mig och nu inväntar jag min storebror som ska komma över på Tacossöndag, jättemysigt! Imorgon far jag hem till sölvesborg och mamma igen, en massa farande fram och tillbaka men på tisdagkväll åker jag tillbaka till Lund och stannar en vecka ungefär, hoppas jag kommer någonvart med min kursuppgift. Nedan kan ni se ett par bilder på min lägenhet, väggen där jag har tv:n finns inte med eftersom där står en massa flyttkartonger, tjejen som jag hyr av ska hämta dem strax efter nyår och sen har jag själv ställt en massa skit precis bredvid TV:n, men njut av de bilderna ni får. Vi hörs!


 


Här är min hall, min spegel som ni ser en liten bit av, hennes byrå!


 


Bättre bild på min spegel!


 


Alla mina väskor! Hennes stol den gråa, mina den vita.


  Kokvrå, två plattor och en läskig liten ugn!


  Diskvrå och dörr till toaletten!


 


IL DOCCIA eller som vi säger på svenska; duschen


 


Toa, tvättkorg och handduksvärmare


 


Hennes bord plus fyra stolar, mycket praktiskt, funkar även som skrivbord! Mina prydnasgrejer, klocka, ljusstakar och lampa!


  Favorithörnan, säng, hyllor, hennes fina stol med mina trädkuddar, min fina spegel bakom.


 

Här ser ni hur allt hänger ihop med hall och säng, hennes hylla, mina saker, blev bra med filmerna där nere och mormor och morfar i mitten där!


SLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
UUUUUT

Ovido - Quiz & Flashcards