Alla inlägg den 1 december 2010

Av Sofia Ohlsson - 1 december 2010 07:38

God morgon, idag är jag någorlunda utvilad, eller ja, det kändes inte som om livet var slut när jag insåg att klockan var halv sju, åtminstone, och det är ju en bra start. Jag har duschat, sminkat mig, klätt på mig mina kläder och börjar nu inse att det snart är dags att vandra ut i dagens minusgrader. Det ser ut som om termometern visar nio minus idag, tur att jag har leggings under jeansen, tjock jacka och mysiga vantar, då ska det nog gå rätt bra ändå.


Idag har jag introduktion inför uppsatsen, jag ser fram emot uppsatsen, kanske får jag äta upp mina ord senare men det ska bli mysigt att sitta och skriva, hemma i min lägenhet och kunna GÅ till juridicum och liksom leva lite riktigt studentliv utan de där tågen. Tentan vill jag helst glömma men jag vill ändå be om ursäkt för gårdagens utbrott, världen går inte under om jag måste göra omtenta, det är vad jag försöker intala mig iallafall. Idag vet jag var jag ska börja läsa trots allt, det är alltid en start, det får bli lite europarättsrepition och sen tänkte jag dra igenom de första kapitlena i sveriges författning samt få en översikt över riksdagsordningen.


Nu hoppas jag mest på att tågen vill vara i tid, eller det är lite för mycket att hoppas på men jag önskar att de är framme någorlunda i tid, jag börjar klockan tio vilket ger mig cirka fyrtofem minuters marginal med möjlighet till försening.


Nu är det dags att sluta dra på det, jag får göra mig redo och vandra bort till stationen, vi hörs kära läsare, när och hur vet jag inte ännu, kanske idag eller imorgon men i vilket fall så tycker jag att ni ska hålla tummarna för min skull, jag kan verkligen behöva det nu en vecka framåt, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards