Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 12 mars 2010 10:05

ÄNTLIGEN Fredag, som jag längtar efter dessa fredagar, fredagen betyder avslut på skolveckan, jag kommer närmare studenten och längre bort från Furulund.


Idag är det, med dagen inräknad 14 skoldagar kvar till påsklovet. Det är också, utan dagen inräknad, 12 skolveckor kvar till studenten. Med den här vetskapen är det absolut lättare att stiga upp på morgonen.


Jag börjar om fyrtio minuter och det är Naturkunskap B som gäller, Därefter följer Svenska B och sen får jag gå hem. Jag ska försöka städa lite på mitt rum tror jag, imorgon har jag lovat att dammsuga här hemma åt mamma som jobbar för säkert fjärde helgen i rad. Så kanske tar jag det lite lugnare idag också, laddar upp och njuter av helgen ni vet.


Min kusin har fortfarande inte bahagat komma ut vad jag känner till iallafall. Han/Hon skulle faktiskt kunna passa på att ta sig ur i dag, det är min andra kusins födelsedag och det där med dbbelföelsedagar hade ju kunnat bli något för vår släkt, ni minns säkert att jag är född på min storebrors två-årsdag så det vore väl något?


Nej om jag skulle klä på mig något vettigt innan jag vandrar bort till skolan. Vi hörs senare, Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 11 mars 2010 14:34

Jag är hemma från skolan, en trevlig skoldag på många sätt och vis måste jag säga. Desto mer man umgås med människor som är trevliga ju bättre mår man, det kan tyckas vara enkel logik, jag är mest förvånad att jag inte tidigare räknat ut det. Men som sagt, bra dag som började med tal, nervös för de flesta skulle jag tro men i efterhand är det bara skönt att ha det gjort. Sen var det engelska där vi kollade på Orientexpressen en film vi röstade fram förra veckan, nu ångrar jag min röst lite, dels för att den är från 74, alltså ingen höjdrakvalitet och dels för att den utspelar sig på ett tåg och jag mår så lätt illa för allting, haha.


Naturkunskap följdes av klassråd och pianospel och nu är jag hemma, och trött. Jag ska titta på ghost whisperer om en halvtimme och väntar nervöst på ett besked om att min kusin fötts. Mamman till min kommande kusin hade värkar men jämna mellanrum så förhoppningsvis kommer det en liten pys redan idag.


Uppdatering kommer, vi hörs ikväll ha det bra mina läsare, HEJDÅ.

Av Sofia Ohlsson - 11 mars 2010 07:44

Jag vet inte hur många gånger jag sagt det förut men veckan går så snabbt så det känns som torsdag varje dag. Torsdagar är bra på det sättet att jag ofta inte är lika trött som onsdagen, jag har fått sova lite mer och är inte slutkörd i kroppen.


Idag startar vi alltså med svenska c och tal, det ska bli lite spännande men jag måste gå inom biblioteket och skriva ut det först, hoppas man får ha det med sig upp när man talar bara.


Annars händer det väl inga särskilda grejer idag vad jag kommer ihåg, jag ska försöka börja plugga inför religionsuppsatsprovet vi har nästa vecka. Hoppas ni får en bra dag, jag återkommer senare, Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 10 mars 2010 18:48

Uschamej vad jag har ont i huvudet, värken slog ner som en bomb runt halv elva och har hållt i sig hela dagen. Jag har bestämt alldeles för mycket i mitt huvud, ja så måste det ju vara. Som tur väl var så skulle jag bara skriva en allra sista grej på mitt tal till imorgon sen kunde jag vila lite. Jag och mamma åt precis, sen kikade vi på lite lägenheter till mig, ååh så roligt, och nu ska jag snart lägga mig i sängen igen.


Men egentligen är det inte så konstigt att jag har ont i huvudet, jag menar i måndags var jag iväg precis hela dagen och igår tränade jag som en idiot, eller dansade ska jag säga. Imorgon ska vi hålla tal i halvklass och jag valde att hålla mitt redan denna veckan, jag väljer alltid att vara "först" i de grupper när man själv får välja, det är lika bra att ha det gjort kan jag tycka. Dessutom brukar det bli bäst resultat när man sätter sig och gör det och inte drar ut på det liksom. Det är skönare att se fram emot en sovmorgon nästa vecka än att ha en imorgon och vara tvungen att gå upp tidigt veckan efter, man ska spara på de fina stunderna!


Just nu hade jag dock behövt en sovmorgon, kompenserar det med tidig läggning istället kanske? Ja vi får se, i vilket fall som helst önskar jag er alla en trevlig onsdagskväll och så hörs vi någon gång imorgon. Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 10 mars 2010 07:44

Huhu det är inte roligt att stiga upp tjugo över sex en onsdagsmorgon. När man varit hemifrån fram till niosnåret två kvällar i rad kan det kännas lite jobbigt. Men nu är jag uppe, nyduschad och klar, det är bara ett par strumpor som fattas innan jag kan masa mig bort till skolan.


Vi börjar med samhällskunskap, alla är nog rätt överrens om att det är en trevlig lektion, trevlig klass också.. Alltså de som går i min klass och läser samhällskunskap b, för övrigt kan det vara lite halvstökigt då och då. Någon gång under dagen har jag Rolfmöte också, måste verkligen ta och titta på det, när och så.


Det kanske är lika bra att gå då, vi hörs senare!

Av Sofia Ohlsson - 9 mars 2010 21:31

Så som jag känner nu, det är SÅ man ska känna efter ett ordentligt träningspass. Det värker i kroppen, jag är totalt utmattad och känner mig liksom halv-fit om ni förstår vad jag menar. Träningen började i vanlig ordning 17.00 och jag körde rätt så jobbig uppvärmning med båda grupperna, de var ganska trötta i slutet. Sen var det ju 18+-gruppen efter det och jag var hemma strax innan nio alldeles öm överallt. Härligt faktiskt.


Mindre härligt är att jag måste gå upp tjugo över sex imorgon för att hinna duscha och fixa innan det är skoldags. Sen väntar en lång och lite seg dag, den längsta nu för tiden. Men det är ju trots allt en dag närmare helgen, en helg som bli extra lång då vi har studiedag på måndag.


Ja så är det. Nu måste jag borsta tänderna och sedan borra ner mig under täcket framför House. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, GODNATT.

Av Sofia Ohlsson - 9 mars 2010 12:46

Hej igen bloggen, jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån dig, ville väl bara berätta om vilken fin dag det här blev. Med sovmorgon och dessutom hemkomst redan 12.30, bättre tider kan man nog inte ha. Snart tänkte jag vandra ner och hämta bilen vid stationen, då blir det inte så stressigt när det är dags att köra på riktigt.


Jacob är hemma och vi ska nog äta tacoslunch, det står jag mig på rätt bra kan jag säga. Kanske räcker det för dagen också, beror såklart på när vi äter det men runt tre-tiden till exempel.


Nu tänkte jag packa min dansväska och ta mig en promenad i det SOOLiga vädret här i Sölvesborg. Enligt min dator är det en plusgrad ute men jag skulle nog till och med våga hoppas på mer än så. Det enda som fattas är en resa till Rom i april jag har fått för mig att det är den absolut finaste månaden att åka dit.


Nej nu ska jag inte bli långdragen, UT i det fina vädret, UT, UT.

Av Sofia Ohlsson - 9 mars 2010 09:11

Tänk vad lite ändringar i schemat kan göra för en hel dag. Tidigare avskydde jag tisdagar, de är liksom inte som måndagar så att man faktiskt fått sova dagarna innan, de är inte heller som onsdagar - halva veckan snart gången utan mittemellan sådär jobbiga och inget roligt att se fram emot. Men vår engelsklärare har ändrat i schemat eftersom vi hade för mycket tid utlagt så nu har vi ingen engelskas - bortsett från två provtillfällen som ligger på tisdagar. Så från och med nu börjar jag 9.55 varje tisdag, efter det har vi lunch och sen svenska b som är utbytt mot naturkunskapen som vi hade igår istället. Därefter är det vanligtvis ensemble men eftersom vi hade musikcafé igår har jag förhoppningar om inställd lektion vilket skulle betyda att jag slutar halv ett då Gemun är inställd.


Jag säger bara det, Sköna dagar! Ikväll är det dans som blir lite skönare att orka med när man fått vara hemma ett par timmar innan det är dags istället för den vanliga tre-kvarten. Dessutom är det en skön tid såhär i dansen, det är snart dags att bli färdig med den första dansen för båda grupperna och dags att börja med nytt, nya låtar och förhoppningsvis lite ny inspiration.


Jag har inte ont i magen för några saker i skolan direkt, något prov eller någon uppsats som hägrar men det ska nog gå vägen. Ja, jag tror bestämt att våren är på väg. Dessutom får jag återvända till Lund på söndag med mamma, vi ska åka ner till brorsan och gå ett par ärenden bland annat, underbart.


Och eftersom jag är fantastiskt bra på att planera, även kallat tidspessimist innebär det att jag har en dryg halvtimme på mig att göra vad jag vill innan jag måste gå till skolan, härligt att slippa stressa. Vi hörs kanske senare ikväll, ha det fint!

Ovido - Quiz & Flashcards