Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2010 19:03

Hallå hallå jag anropar bloggen. Usch och FY för dessa jobbiga tankar som far runt i mitt huvud, så mycket att bearbeta, mycket känslor. Ja det har inte varit en lätt dag minst sagt, det har varit en tung dag med ett par soliga glimtar i mitt liv.


Jag längtar till imorgon riktigt mycket, back to school, eller åtminstone back till en normal vardag. Måndagar är rätt trevliga, framförallt att inleda med en sovmorgon är himla trevligt, dagen blir lättare att orka med. Jag längtar till psykologin, samhällskunskapen och så där. Få träffa min Malin och prata om en massa saker, jag behöver det just nu känner jag.


Framtidsvisioner dyker gärna upp i huvudet en sådan här dag, det är skönt att blicka framåt, tänka att allting ändå ordnar sig. Jag har så mycket roligt att se fram emot. Onsdag nästa såklart men annars kommer Maj bli en kämpego månad. 25-årsfest, S H O W och Bal för att nämna några saker. Usch ja, om jag skulle dra mig från datorn en stund, om en timme börjar How I met your mother, följt av parlamentet och 2½ men är söndagen minst sagt en trevlig TV-kväll.


Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2010 15:17

Söndagen fortsätter och det är lite mulet på himlen nu istället för sol. Däremot är det riktigt skönt ute, det är närmare tio plusgrader och jag är precis hemkommen från en liten söndagsrunda med mamma. Idag var det dock inget roligt som Bromölla Möbelaffär, Ekohallen eller IKEA, nej det fick bli sopstationen uppe vid Lasses kiosk som fick sig ett besök så vi kunde slänga allt vårt skräp vi samlat på oss. Därefter körde vi till ICA för att handla till kvällens middag. Hemmalagad pizza, det var riktigt längesedan vi åt hemmalagad pizza, ska bli smaskens.


Veckan som väntar är spännande och ska bli rolig tror jag, musiktreorna sätter upp vår produktion Fångarna på Furulund. Genrep, föreställningar och en massa fixande väntar. Sen är vi ju lediga på fredag, Jag längtar efter påsk!


Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2010 11:55

Hej, idag är det sol ute igen, riktigt vårväder. Gårdagen var jättetrevlig på alla sätt och vis. vi gick runt en stund i Malmö, kikade i affärer, fikade och hade det trevligt. Vid femtiden gick vi till Slagthuset där kvällens föreställning hölls. Vi åt trerätters buffé som iallafall jag tyckte var god och när klockan slog halv åtta var det dags för föreställningens start.


Jag tänker inte säga mycket mer än att det var jättebra, roligt, proffsigt och en fantastisk upplevelse. En del kända ansikten var med, Claes Malmberg, Claes Månsson, Magnus Härenstam och Henrik Hjelt till exempel. Verkligen sevärd, rolig och härliga musikalnummer.


Idag känner jag mig ytterligare ett snäpp bättre i min sjukdom med hela dagen överskuggas av att jag fick ett telefonsamtal av min pappa som berättade att en hund i min närhet dog igår. Jag blev jätteledsen och mina tankar är hos de som är närmast drabbade så att säga. Det gör ont i hela kroppen, egentligen är det lite konstigt, hur mycket djur kan beröra, jag vet ju hur förstörd jag själv var för drygt ett och ett halvt år sedan när vi fick låta Svea somna in.


Usch ja, detta blir en tung dag med mycket tankar, mycket jobbiga känslor som kommer upp. Jag ska försöka att inte vara alltför ledsen dock, stackars ägarna mår ju ännu värre.


Jag återkommer senare med ett lite gladare inlägg tror jag, kände att det här blev lite för mycket. Ha det bra kära bloggläsare, vi hörs senare idag, HEJDÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards