Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 1 mars 2010 14:54

Nu äntligen är första skoldagen över, det var okej, frånsett samhällslxförhöret som gjorde att jag fick ont i handen, det får jag alltid när jag skriver. Det är för att jag skriver för hårt har vi konstaterat för ett par år sedan, jag och mina kompisar som betraktade blåsan på långfingret, orsakat av en penna som tryckts, lite för hårt, in i huden. Nog om det, dagen har alltså varit skoj och bra, nu närmast väntar mat, ghost whisperer, en runda hem till Cornelia där lite redovisning ska förberedas. Det är ingen vanlig redovisning nej, vi ska berätta om vår resa till Rom för Rotary, som sponsrade den med hela 5000, ett fint stipendie som vi ansökte om för lite mindre än ett år sedan. Därefter är det dans, halv sju till halv nio och ikväll får vi väl se om och när jag somnar. Imorgon är det psykologidag, temadag med filmvisning och diskussionsfrågor. Det är väl bra för betyget att delta men jag hoppas inte det är några tunga grejer vi ska syssla med. Sen på onsdag är det högskoledag, trevligt med schemabrytande, mindre trevligt när man vet exakt vad och var man vill gå och bara en av fyra universitet kommer och föreläser, tur att jag petat in ett litet framtidsamtal med min lärare där på förmiddagen. Hoppas de har godis med sig i år igen, bra sätt att välja framtiden på för övrigt, vet du inte vad du vill, gå på godiset, sist var det Aupair-gänget som hade det bästa.


Nej nu måste jag kila ner om jag ska hinna med Ghost whisperer... Ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 1 mars 2010 08:58

Då var vecka åtta slut och därmed också allt vad som heter sportlov över. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka. Jag sa till mamma igår att det känns som februari varat i en evighet, och trots det så är det årets kortaste månad. Faktum är att de två senaste veckorna har kännts som fyra veckor och vädret har såklart varit en bidragande faktor till dessa känslor.


Men nu är det Mars, ny månad, nya tag. Veckan efter lovet inleds med ett läxförhör i samhällskunskap, eller ett slags prov misstänker jag, och jag har ingen aning om vad jag ska läsa eller vad man ska kunna. Förhoppningsvis kommer jag hem tidigt idag iallafall. Ikväll är det dans och imorgon får jag träffa mina barn igen, så är det alltid efter man koreograferat något man är nöjd med eller känner att man vill se hur det ser ut, iallafall jag blir alltid ivrig att träffa dem och lära ut allting.


ja skolan börjar om en timme och jag borde ta på mig ett par strumpor och borsta tänderna. Vi hörs säkert i eftermiddag, hoppas ni får en bra dag, Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards