Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 24 mars 2010 20:57

God dag bloggen. Jag är torr under min näsa och runt mina näsborrar, ifall ni undrade hur det går med min förkylning alltså. Jag börjar hata det lite mer och hela dagen har jag känt det som jag är inne i en liten bubbla och alla runt omkring mig är långt bort.


Men nu pratar vi om något annat. Genrepet idag gick väl som ett genrep ska gå, käpprätt åt ... Men vi tar igen oss och ett par kompnenter stämde inte alls så det ska gå bättre när det väl gäller hoppas jag. Jag var hemma runt halv fem, åt ltie glass för min hals, körde ut till Danskompaniet tjugo i sex för ledarmöte, men åkte hem igen vid sju eftersom jag inte orkade med förkylningen. Just nu är mina bihålor ganska igentäppta, det medför svår huvudvärk.


Nu har jag ätit, imorgon får jag sovmorgon och det kan verkligen behövas. Hoppas ni haft en bra dag, nu ska jag kolla på fuskbyggarna! Godnatt

Av Sofia Ohlsson - 24 mars 2010 08:27

Hej bloggen, här sitter jag i skolan, lite busigt va? Men så är det ibland. Vi har lärarfri lektion och jag är helt färdig med uppgiften vi fått, nu börjar jag dock tveka på om jag skrivit tillräckligt mycket, man fick ha en A4 men man fick även skriva "på baksidan" som det hette, något jag inte upplevde att jag behövde, jag tyckte jag fick ihop lite om allt ändå.


Idag är jag i ytterligare en annan fas av min förkylning, nu är det den berömda "lock-för-öronen"-fasen, den innebär bland annat, som namnet avslöjar, att jag har lock för öronen, den medför även stopp i näsan, trots att jag snutit mig cirka tjugotre gånger bara den här morgonen. Trött är jag också, så det bara skriker om det, för att inte tala om blåsorna i min mun. Kort sagt är det lite synd om mig idag, men inte mycket, inte lika synd som det var i måndags, halsen är alltså bättre.


Jag har alltid tyckt lite illa om människor som snyter sig offentligt, ni vet högljutt och riktigt ordentligt. Nu har jag blivit en sån, någon som pratar om det, hur ofta man behövt snyta sig och sådär, någon som ogenerat tar med sig en rulle papper upp till sängs, eftersom jag garanterat kommer vakna minst trettiofyra gånger på natten och behöva snyta mina borrar.


Nu har vi samhällskunskap och om fyrtio minuter ungefär är det EsVe som gäller, därefter Religion B och i eftermiddag har vi halvdag med skapande dramatik. Vi ska genrepa, fixa iordning allt inför teatern. Nästa tisdag är det premiär och hela onsdagen kör vi föreställningar för olika klasser på skolan. Alla är sådär lagom spända inför hur det ska gå och hur allt ska tas emot. Med humorn vi har och att vi dessutom är lite våghalsiga gör det hela lite mer spännande, antingen går det jättebra eller så blir det en flopp... Peppar peppar, vi hoppas på Succé.


Oj så mycket jag skriver, och inte om något vettigt heller, mest om mina näsborrar faktiskt. Nu ska jag göra något annat lika obetydligt, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards