Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Onsdag

Av Sofia Ohlsson - 24 mars 2010 08:27

Hej bloggen, här sitter jag i skolan, lite busigt va? Men så är det ibland. Vi har lärarfri lektion och jag är helt färdig med uppgiften vi fått, nu börjar jag dock tveka på om jag skrivit tillräckligt mycket, man fick ha en A4 men man fick även skriva "på baksidan" som det hette, något jag inte upplevde att jag behövde, jag tyckte jag fick ihop lite om allt ändå.


Idag är jag i ytterligare en annan fas av min förkylning, nu är det den berömda "lock-för-öronen"-fasen, den innebär bland annat, som namnet avslöjar, att jag har lock för öronen, den medför även stopp i näsan, trots att jag snutit mig cirka tjugotre gånger bara den här morgonen. Trött är jag också, så det bara skriker om det, för att inte tala om blåsorna i min mun. Kort sagt är det lite synd om mig idag, men inte mycket, inte lika synd som det var i måndags, halsen är alltså bättre.


Jag har alltid tyckt lite illa om människor som snyter sig offentligt, ni vet högljutt och riktigt ordentligt. Nu har jag blivit en sån, någon som pratar om det, hur ofta man behövt snyta sig och sådär, någon som ogenerat tar med sig en rulle papper upp till sängs, eftersom jag garanterat kommer vakna minst trettiofyra gånger på natten och behöva snyta mina borrar.


Nu har vi samhällskunskap och om fyrtio minuter ungefär är det EsVe som gäller, därefter Religion B och i eftermiddag har vi halvdag med skapande dramatik. Vi ska genrepa, fixa iordning allt inför teatern. Nästa tisdag är det premiär och hela onsdagen kör vi föreställningar för olika klasser på skolan. Alla är sådär lagom spända inför hur det ska gå och hur allt ska tas emot. Med humorn vi har och att vi dessutom är lite våghalsiga gör det hela lite mer spännande, antingen går det jättebra eller så blir det en flopp... Peppar peppar, vi hoppas på Succé.


Oj så mycket jag skriver, och inte om något vettigt heller, mest om mina näsborrar faktiskt. Nu ska jag göra något annat lika obetydligt, ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards