Alla inlägg den 10 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 april 2010 14:35

Klockan är halv tre och jag är snart helt slut i kroppen. Vid tjugo över elva gick jag ner på stan, jag gick till biblioteket och kom ut med en spännande bok som jag inte hunnit börja på än. Jag gick inom ett fik och köpte frallor och sen till Konsum för att köpa lite pålägg och dricka och sånt där. Hemma frukostlunchade vi på det jag köpt och satte så snart igång med den årliga städningen av uterummet. Det är alltid lika jobbigt och denna gången innebar det inte en, två utan hela tre trippar till miljö-stationen och en upp till tippen bakom Lasses Kiosk. Nu har vi slängt all skit vi sparat på oss de senaste halvåret, man blir förundrad över hur mycket det faktiskt är.


Nu är det iallafall fint och rent ute i vårt lilla rum och jag har kollat över min projket- rapport en sista gång och skickat alla tre dokumenten, som jag delat upp den i, till min hotmail. Jag ska försöka att inte gå in och ändra något mer, tänkte pyssla med den lite på måndag innan jag ger den till mina lärare.


Snart ska jag fixa med kvällens dejt, jag har Cornelia på besök, vi ska laga mat, snacka och ha det allmänt trevligt här hemma. Men jag måste ner och handla lite mat och snacks först. Vi hörs, ses och allt det där, ha det så bra idag!


Av Sofia Ohlsson - 10 april 2010 10:19

Åh så var det lördag igen. Veckorna går på tok för snabbt, men jag har trots allt sett fram emot den här helgen så det gör väl inte så mycket egentligen. Jag var uppe strax innan tio, lagom tidigt, lagom mycket sovmorgon. Det är väldigt skönt att inte behöva göra högskoleprovet, eller behöva göra låter kanske fel för jag behöver verkligen ett bättre resultat än jag tidigare uppnått såklart. Men jag har valt att satsa på betygen. Idag ska jag ner till biblioteket och låna böcker (såklart, vad annars?). Jag ska hjälpa mamma med att städa uterummet, jag ska handla mat, jag ska ha en dejt med Cornelia och jag ska njuta av min näst sista lediga dag.


Men för att hinna med ovanstående är det lika bra jag sätter igång direkt, mor badrummet och sen ner mot stan! Vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards