Alla inlägg den 5 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 5 april 2010 16:31

Ja måndagen har gått allt för snabbt må jag säga, fast vd tjatar jag om? Klockan är bara halv fem, det är flera timmar kvar på dygnet. Det har känts som en söndag idag, det kan nog de flesta hålla med om. Det som kännetecknar en söndag hemma hos oss är att alla tre är hemma, vi äter relativt tidigt och hinner med lite bestyr som städning till exempel. Allt det där sammanfattar dessutom min dag ganska bra. Jag har läst en hel del, städat undan det sista i bokhyllan. Jag handlade och lagade mat till familjen, det blev laxfiléer med ugnsbakade rotfrukter, alltså morot, palsternacka och potatis. Till det hade vi en pestovinägrette. Mumma kardemumma passar så förträffligt bra som uttryck för jag lovar er att det var smaskens. Mamma ska köra iväg om fyrtio minuter så jag passade på att paxa en plats i bilen så jag får skjuts ut till Danskompaniet. Planen är att planera, planera kläder till mina elever inför showen, att dansa igenom det jag koreograferade igår och att komma i lite stämning inför kvällens danspass helt enkelt. Men jag har inte ens bytt om till träningskläder så det är nog lite brått. Jag hoppas ni haft en bra måndagssöndag iallafall, vi hörs, om inte ikväll så imorgon, första riktiga dagen på mitt sista påsklov, ska bli trevligt faktiskt!


HEJDÅ

Ovido - Quiz & Flashcards