Alla inlägg den 6 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 6 april 2010 14:10

Tisdagen fortsätter i våldsam fart, är klockan redan två? Om tre timmar befinner jag mig ute på Kompaniet, tiden bara rinner iväg, hur ska jag hinna med allt? Jag får nog ändå ge mig själv en liten eloge för att jag hunnit med en hel del trots allt. Jag gick ner på stan för att köpa lunch till mig och brorsan, passade på att gå inom Kommunen för att hämta gamla betyg från högstadiet. Jag har nämligen lärt mig att de ska finnas där. Kvinnan som tog emot mig såg oerhört skeptisk ut när jag menade att jag ville hämta ut mina betyg från årskurs nio och ringde "bort" till arkivet. Till personen som svarade sa hon "Ja hej, det är X på Medborgarkontoret... Har du gamla betyg som man kan hämta ut hos dig?" Det lät som om jag skulle behöva gå väldigt långt för att nå detta arkiv. Kvinnan följde mig bort ungefär trettio meter från "Medborgarkontoret" dit jag skulle gå in, där Arkivet låg. Jag tyckte att jag blev lite halvkonstigt bemött överhuvudtaget och när jag väl kom in visade det sig att deras yngsta lagrade betyg var från elever som gick ut -99. Jaha, det var bara att vandra upp till Bokelund för att hämta ut papprena, en välbehövd promenad som blev svettigare än jag trodde, vädret var fint och min jacka är klädd med en innerjacka i fleece. Jag gick hem och åt min sallad, fixade med betygen och gav min brors hans betyg som jag duktigt nog också hämtade ut i samma veva. Därefter gick jag bort till Furulund för att hämta in ett intyg på att jag studerar där för tillfället men jag skulle åtekromme om en halvtimme för det krävdes lite underksrifter. Så himla mycket tjafs kring allt det där. Anledningen är ett stipendium jag ska söka för eftergymnasiala studier, Men om jag förstått allting rätt så lottas det ut vilka som får det i slutändan, så allt detta springande behöver inte nödvändigtvis ge utdelning. Nåja, jag är iallafall driven och känner mig ganska duktig som tar itu med det och gör ett försök, känns lite halv-vuxet. Nej nu ska jag gå bort till skolan igen och hoppas att de kommit en bit på vägen. Sen ska jag varva ner framför Ghost Whisperer innan det bär av ut till dansen!

Av Sofia Ohlsson - 6 april 2010 10:50

Tisdag idag och lovet är igång, jag sov för länge, alldeles för länge, men skönt var det. Dessutom ska jag gå upp tidigt två dagar i rad nu så då måste man väl få unna sig lite sovmorgon. Vädret ute är troligtvis rekordfint för året, min dator skvallrar om runt tio plusgrader och himlen är klarblå. Jag ska snart göra mig redo för dagen och gå ner på stan för att handla en sallad. Därefter kanske jag till och med vågar mig på en promenad ute i vårsolen. För övrigt är det dans som gäller idag, jag har mina grupper mellan fem och sju ute i lokalen så lite planering inför det vore inte helt fel, dock har jag hunnit med en hel del koreograferande nu de två senaste dagarna så jag har ändå varit ganska duktig.


Andra funderingar såhär tisdagen den sjätte april är att, om en vecka, är det mindre än två månader till studenten. Snacka om att jag lever för nedräkningen dit. Inte bara för att slippa skolan och alla läxor, nej jag kommer saknar, framförallt många lärare den dagen det är dags att springa ut, men även för sommarlov, början på ett nytt liv, hur kan man inte längta efter det?


Nej här sitter jag och drar på det oundvikliga, jag måste göra mig iordning annars blir det aldrig något vettigt av den här dagen. Vi hörs senare mates, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards