Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Träning

Av Sofia Ohlsson - 27 december 2008 16:12

Jag har ett litet problem.. Jag tycker att jag själv är ganska stor. Inte tjock på det sättetm och inte kruvig på ett snyggt sätt, utan stor, min mage är alldeles för stor, mina lår, mina vader, mina bröst.. Hur mycket jag än tränar, dessutom, så blir jag inte mindre, utan ännu större. Förra året gymmade jag, mitt mål var att komma i form, men mina ben blev större, min mage visserligen plattare varje morgon men inte mer än att den svullnade upp under dagen. Det är otroligt, och otroligt svårt. Jag gymmade nästan hela våren, två gånger i veckan och dans 3 timmar i veckan, men det hjälper verkligen inte. Jag provade att ändra min kost, äta nyttigare, oftare och jämnare. I början  gick det bra, jag åt frukost varje morgon, ganska bra lunch och något bra på kvällen men min fantasi försvann och det är inte lätt att laga riktigt god och nyttig mat om man inte har kunskaperna om det. Något som är ännu svårare, det är att äta bra när man går i skolan. Jag är inte kräsen när det gäller maträtter, men kvalitén har jag krav på. Jag klöks av bara tanken på kött i skolan, bleka hamburgare utan någon stekyta, skinkbitar och orensat kycklingkött i någon smaklös sås och olika grönsaker. Stora grytor som rymmer 20 liter med någon röra vi ska ha till dne överkokta pastan. Ja ni förstår mig kanske.. Enligt mitt BMI är jag överviktig, visst tar inte bmi hänsyn till muskler, men det känns ändå ledsamt att jag inte har gått ner i vikt på flera flera år, uatn hela tiden, stadigt uppåt.


Jag behöver verkligen hjälp, jag behöver komma igång och det är en riktig make-over med ny kost, nya vanor och lite mer träning som krävs. Jag tänker inte göra det till något nyårslöfte.. been there, done that.. Vi får hoppas att jag någon dag slutar öka i vikt och kanske lyckas förlora några kilo. Har ni tips så skriv gärna.

 
 
Ingen bild

Heidi

28 december 2008 14:41

Gymma är helt fel om man vill gå ner några kilo. På gymmet bygger du muskler och går faktiskt upp i vikt. Muskler väger ju som alla vet mer än fett. Dessutom kräver styrketräning mer mat. Det bästa för att jämna ut sina kilon i kroppen är att gå långa raska promenader och sedan gymma ibland för styrkans skull. Många går upp i vikt för att man äter alldeles för lite och för att man lever i en stressad vardag.

Sååå, mitt bästa recept på att gå ner några kilo är att ha kul, må bra, äta bra och promenera mera:)

 
Ingen bild

Sofia

28 december 2008 15:41

Okej Heidi:D Då kör jag på det, måste säga att jag varit duktig och gått en del så jag fortsätter på det, vi får köra hårt i vår också;) Tack för tipsen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards