Alla inlägg den 17 december 2008

Av Sofia Ohlsson - 17 december 2008 15:14

Igår gjorde jag sista provet för året, Matte B i två timmar, det var lite jobbigt. Och idag var det alltså en ganska kravlös dag, fick veta att min svensklärare skickat runt mitt referatprov/referatuppsats till olika lärare för att hon itne blev klok på vilket betyg hon ska sätta, jag hade tydligen citerat för mycket och refererat för lite, men som hon sa så vet hon att jag kan referera för det har vi gjort tidigare, iallafall så ville hon sätta ett MVG eftersom jag hade ett språkflyt och den var bra men vissa lärare menade Max G pågrund av bristen i refererandet och visa tyckte VG, så mest rättvist borde vara ett VG om man ska tillgodose allas åsikter, Vi får väl se, jag måste jobba upp mig inför nästa år om jag vill behålla mitt fina svenskbetyg.


Vi började dagen med geografi men läraren var inte där så vi fick arbeta vidare på vår fördjupning, därefter inställd mattelektion på grund av provet igår, Italienska med fika och framförande av våra dialoger vi skrev i måndags. Engelskan varade i 20 minuter, sedan slutade jag egentligen men...

Då hade vi ett styrelsemöte där vi planerade kvällens middag som ska avsluta vår hösttermin tillsammans.Men sen gjorde vi ju lite nytta också, Bland annat så beslutade vi om en lagom stor förändring i skolans kiosk's utbud, där är alldeles för mycket olika godissorter och vi vill införa lite mer frukt, yoggi och matigare alternativ.


Det var i stort sett min dag=)



Ovido - Quiz & Flashcards