Alla inlägg den 10 november 2008

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2008 21:03

Igår städade jag mitt rum, visst ser det mysigt ut?

Jag har "julat" till det  med en röd pläd i min säng och nu är det bara sex veckor kvar till jul, helt otroligt.. Ska upp med några stjärnor och en liten gran med hade jag tänkt.


Ni anar inte hur gärna jag vill flytta hemifrån, jag menar, jag bor ju nästan ensam, jag handlar, lagar all mat själv, städar, diskar, bara det att det finns två till här hemma som hjälps åt att stöka till och så.. Jag är verkligen redo att bo själv, fast rent ekonomiskt väntar jag såklart tills efter studenten, ett och ett halvt år till...


Okej nu skrev elin en riktigtriktigt spännande grej, nu blir jag nyfiken, ha de gott måste kolla upp det här, Tjaadå=)

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2008 16:44

Ändrade planer, skrev ju innan att jag skulle bo hos Cocco till onsdag, men det visade sig att jag isåfall skulle hem till henne ikväll runt åtta, för att gå upp tidigt imorgon och vara i skolan och på danskompaniet hela tisdagskvällen och sen hem till henne runt nio för att gå upp tidigt onsdagmorgon och sen dra hem efter skolan där, känns ganska onödigt när den största skillnaden är att jag får ca 3 km längre till skolan och att jag måste packa ner en massa kläde...


Hon är väl lagom besviken på mig nu när jag ångrat mig..


Anyways så fick jag min personliga almanacka idag, det om något gjorde min dag lite roligare, visst är den fin?:)

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2008 08:48

Okej, så nu sitter jag här, egentligen har jag sovmorgon till halv ett men tror ni att jag klarar av att utnyttja det? tror ni att jag KAN sova till ca halv tolv innan jag får börja göra mig iordning för skolan? Nej, för det första gräver man upp gatan utanför mitt fönster så stora lastbilar med blinkande lampor har kört utanför fönstret sen sju imorse. Dessutom tyckte minsta tissetatten att hon hellre ville kela och pussas lite, och hon är envis det kan jag lova.


Nu när jag väl är vaken har hon dock somnat och ligger här intill på rygg.


Okej så klockan är snart nio och min första lektion 12.30 är Matte B, Därefter har vi italienska, och sen slutar jag 14.20


Ikväll flyttar jag hem till cornelia också, ska bo där till onsdag, rätt skönt att komma hemifrån och hon är ju ensam hemma så vi kan nog  hitta på nåt kul!


Nej nu får jag masa mig ur sängen och börja sminka mig.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards