Alla inlägg den 14 november 2008

Av Sofia Ohlsson - 14 november 2008 13:32

Om ca två och en halv timme kommer Cornelia och hennes mamma och hämtar upp mig, vi ska åka till Karlshamn på ungledarkurs, ett av kraven för att vara ledare på danskompaniet är ju egentligen att man ska gå på en kurs, och så är det ju alltid bra inför framtida yrken att ha någon form av ledarutbildning!


Där ska vi vara ikväll och hela dagen imorgon.. annars har jag inte mycket mer planerat, måste ut och köra med mamma lite på söndag, öva rattning och att jag aldrig ska ta upp kopplingen helt mellan att jag kör i ettan tills jag växlat till tvåan.


 I veckan har jag två körlektioner inplanerade, dessutom ska vi gå på teater med musikhistorian onsdagkväll,sen är det garderobsstädning på lördagen med dansen, vi ska vara riktigt effektiva en hel dag! Lite sorgligt at jag sitter och räknar upp vad som händer nästa vecka en fredag, men man får skapa sig saker att längta till=)

Av Sofia Ohlsson - 14 november 2008 09:53

Jag kom precis hem från min andra körlektion på körskolan, vi övade högersväng om och om igen på en runda, det var roligt även om vi körde samma runda säkert åtta gånger för jag utvecklades i rörlig blick, växling, och ordningen på blickan, pilen, kopplingen för varje gång.

Efter det bokade vi in fyra lektioner de närmsta två veckorna, Härligt!


ag känner nästan lite halvt att jag är sent ute då jag fyller arton nu 22 Januari nästa år och mitt mål är väl att ta körkortet i den vevan.. Men tydligen är det fler som inte har lika bråttom som mig än de som ligger före, staden är så pass liten att jag känner igen de flesta namnen på eleverna som min lräare hade uppbokad, tjejen som kom och skulle köra efter mig var dessutom en gammal klasskompis till min storebror och 89:orna fyller jutjugo nästa år! Kanske är det vanligare att a körkortet då någon gång i trean eller efter studenten, och inte i januari året man går tvåan som jag planerar!


Om en timme ska jag möta  Cornelia och Sofia, vi ska ner till frisören som ska göra våra håruppsättningar på showen så hon får fota våra hår och klura lite, spännande spännande=)


Ha det bra alla, nu ska jag äta lite frukost!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards