Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Tiiiisdag

Av Sofia Ohlsson - 7 september 2010 21:42

Den där jobbiga dagen är överstökad, oj vad jag bävat inför idag, skola i tio timmar är ingen höjdare, grupparbete är visserligen en trevlig arbetsform men visst tar det på krafterna att gå upp tidigt och vara igång en hel dag. Vi började i alla fall kvart över åtta med introduktion. Därefter gick min grupp till Espresso House för att gå igenom vårt fall och försöka leta i lagboken efter stöd för en stämningsansökan, det var många paragrafer som skulle gås igenom och sen ska man ju känna efter om det är relevant, även om det är relevant ska det också passa in på så sätt att allting går i samma linje och ja jag vet inte allt vi gick igenom.


Under dagen hade vi lite olika delrapporteringar, arbete i grupp och en timmes lunch. Klockan fem lämnade vi in vår stämningsansökan och det verkar som om de flesta grupperna har gått på samma linje och hänvisar till samma paragrafer, det verkade så i alla fall när man hörde sig runt. När jag slutat vid fem så handlade jag, åkte hem, tog en dusch då jag omöjligt orkar gå upp klockan sex imorgon för att duscha. Klockan sju kollade jag på Bea, min finkusin som var på Tv i programmet "Vem vet mest", duktiga Bea! Det var roligt tills hon inte var kvar, då gjorde jag mig färdig och gick in till stan för att möta Mohammed. Vi åt på Subway som kvällsmat, ganska skönt att komma hemifrån då Jacob jobbade ikväll, han jobbar hemifrån med intervjuer så det kan bli lite jobbigt att lyssna på fyra timmar i sträck.


Jag kom hem för en halvtimme sedan ungeäfr, har hunnit kika lite på matchen men den är väl slut vilken sekund som helst. Därefter ska jag leta upp någon bra deckare eller läskig serie som jag kan krypa ner i soffan och titta på tills jag somnar. Vi hörs! GODNATT

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards