Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia Ohlsson - 8 augusti 2010 21:13

Nu var det allt ett par timmar sedan jag skrev här sist. Vad har jag då hunnit med under den här tiden kan man ju fråga sig. Därför ska jag, kortfattat, berätta om min lördag och min söndag.


I lördags jobbade jag mellan tio och halv fyra, en väldigt hektisk dag med mycket kunder, men det går ju snabbt när man har mycket att göra så det tog väl ut sig rätt jämnt ändå. Efter jobbet åkte jag hem, duschade, bytte om och gjorde mig redo för kräftskiva. Tog brorsan med mig i bilen och körde till pappa i Åhus. Vi firade födelsedagsbarnen mellan sex och halv ett då vi bestämde oss för att avlägsna oss från firandet.


I morse vaknade jag, ont i halsen, trött i huvudet och seg i hela kroppen. Tyvärr är det en känsla som suttit kvar hela dagen. Vi har varit i Kristianstad en runda, jag, mamma och Jacob. Vid fyratiden hade jag en fin skypedejt med Malin och sen har jag mest letat runt efter olika saker på internet. Nu ska jag lägga mig i sängen och invänta John Blund. Hoppas jag mår bättre imorgon.


Nu blev det inget kortfattat inlägg i alla fall. Vi hörs imorgon tror jag, ha det så fint tills dess, hej hopp!

Av Sofia Ohlsson - 6 augusti 2010 07:49

Ja som sagt, veckorna går ohyggligt snabbt och det är redan fredag. Fredagar är bra, det gillar vi, jobb står på scemat, mellan halv nio och fyra är det idag, lagom tid, bra med lagom långa pass och bra att börja i tid och ändå sluta relativt tidigt. Fast det där med sluttid kan skilja sig en hel del från dag till dag, oavsett den först satta tiden. Förra veckan jobbade ju jag över varje dag och det kan hända, beroende på hur mycket kunder vi får, att jag gör det idag igen. Efter jag slutat så smiter jag in hos "grannen" i byggnade intill. Det ska handlas födelsedagspresenter eftersom jag inte hinner imorgon. Ikväll har jag inga särskilt inplanerat, äta smågodis är väl mer regel än undantag när det är en fredagkväll vi pratar om! Det skulle gå någon DN-gala har jag också för mig, friidrott, trevligt! Vi hörs, ha en bra fredag, Hej.

Av Sofia Ohlsson - 5 augusti 2010 20:07

Jag har köpt oförskämt mycket godis. Men det ska väl räcka hela helgen, eller jag ska ge det ett försök, mamma och bror min blev nog också rätt gottsugna när de såg allt jag köpt och hjälpte mig att äta litegrann.


För att jämna ut i kampen fett vs. Sofia så bestämde jag mig för att GÅ till affären när jag handlade godis, och välja den som låg längst bort av de med godst godis. Ja det är mycket som ska stämma när man handlar gotte. När jag kom hem satt hela min femilj ute på gräsmattan, mamma, jacob och tre katter i en varsin sele. Vi satt ute tillsammans en stund och pratade, det är de allra mysigaste stunderna, när vi alla tre sitter ihop och umgås. Idag kom jag på att den mysigaste av alla stunder om året är troligtvis den på julafton när jag, mamma och jacob sitter vid tvbordet, spelar en massa spel, äter choklad och kollar på alla klassiker som sänds då på kvällen.


Ja jag tänker mycket, och 83 procent av allt jag tänker på innehåller mat, godis eller tårta, resterande saker består av kläder, resor eller ett smalare liv. Ja sån är jag, en riktig djuptänkare.


Om en kvart hoppas jag att Malin B loggar in så vi kan prata om allt roligt vi inte hunnit prata om ännu, ett tag sedan vi hade en ordentlig dejt, och inte att glömma = idag är det TVÅ veckor tills jag åker till England. Har en känsla av att jag redan tjatat ut om det tillräckligt..


Vi höres och synes, imorgon är det återigen jobb, men det ser jag fram emot, ska bli trevligt! Ha re bra, Hejrå!

Av Sofia Ohlsson - 5 augusti 2010 14:36

Torsdag idag, ledig dag igen, precis lika välbehövt som i tisdags. Det känns som om jag gått ner i någon slags dvala och det är ganska svårt att komma upp just nu. Jag sov nog till klockan tio innan jag gick upp och började förbereda mig för dagen. Tog en tur ner till stan med min mamma, jag bjöd henne på mat hos Rikard en trappa ner och sen handlade jag en present till pappa inne på Wallenbergs skor. Det blev en plånbok i mörkbrunt skinn, jag tyckte den var fin, enkel men med snygga detaljer! En snabbtitt inne på Flora Perssons och jag hittade två ljusstakar som jag ska köpa till mig själv när jag kommit hem från London om de finns kvar. Sen hittade jag två andra ljusstakar som jag ska köpa i present till farmor och Lottas mamma som vi också ska fira på lördag, men det tar jag imorgon efter jobbet, det ligger ju vägg i vägg!


Mamma och jag handlade lite innan vi åkte hem där jag mest slappat fram till nu. Vi har ännu en visning i eftermiddag och jag hat småstädat rummet litegrann. Nu ska jag släna lite grejer i tvätten och tvätta upp ett par tights för hand som jag tänkt ha på lördag. Om drygt en timme bär det av hem till Eva i väntan på att visningen ska ta slut. Ikväll ska vi äta Tacos och jag ska försöka hålla mig fast jag är ursugen på både morotskaka och rejält mycket lösgodis. Men det får vänta till imorgon, då är det ju helg igen!


Vi hörs senare så ska jag fortsätta här hemma, Hej!

Av Sofia Ohlsson - 4 augusti 2010 18:19

Hej hopp kokostopp! Dagen har gått förvånansvärt segt och sakta idag, iallafall mina jobbtimmar, vi var överrens, jag och min chef, om att timmarna sölade sig fram och jag kunde knappt kväva mina gäspningar. Så mycket för min lediga dag, jag är ju precis lika trött idag!


Men till slut hade fem och en halv timme gått och jag skulle gå hem. Mitt i allt dyker Helena A H (som hon heter på min mobil) upp. Hon ville ta med mig på en promenad och jag följde glatt med. Vi gick inom våra respektive hem, tillsammans, jag hann varva ner någorlunda och sen gick vi en runda nere på stan, vid slottet och så tillbaka genom ett villakvarter och stan igen. Nu lagar jag mat, det blir nypotatis, majs, smör och krydda, kanske inte det lyxigaste jag tillagat men gott och ett riktigt klipp för plånboken, eller ja, mammas plånbok!


När jag ätit ska jag försöka orka mig in i duschen, om två timmar har jag min dejt med malin, mihii. Hoppas ni haft en bra dag, imorgon är jag ledig, känner att jag behöver det! Hejdå.

Av Sofia Ohlsson - 4 augusti 2010 09:51

Så var det onsdag igen och back to work så att säga. Bara för drygt fem timmar idag visserligen så det är inget att klaga på. Vädret ser trevligt ut, det där regnovädret har vi inte sett mycket av hör i sölvesborg, i måndagsmorse öste det ner men även då lyckades vädret vända redan på förmiddagen.


Det är skönt att börja lite sent för en gångs skull och idag tänkte jag även hinna med att äta lite hemmagjord pizza från igår innan jag går till jobbet. Då slipper jag äta en tung lunch där och så slipper jag ha ont i magen av hunger.


På tal om ont i magen så är det mycket utgifter just nu, det är sånt man får stå ut med men jag tycker det svider till lite lätt i plånboken. Alla i min närhet har bestämt sig för att fylla år i slutet av juli och början av augusti, som en stor kupp där de är ute efter att förstöra min goda ekonomi. På lördag ska jag och brorsan på kräftskiva för min pappa, farmor och Lottas mamma. Tre presenter på en kväll? Kom igen, jag som ska till London och allt. Det får lösa sig, sen måste jag betala bensinen eftersom jag får låna mammas bil, i slutändan är det visserligen billigare än det varit om vi tagit tåg och buss så jag ska inte klaga.


Ikväll har jag en skypedejt med min Malin. Vi skulle egentligen hörts igår men vi missuppfattade varandra helt, här satt jag halv åtta (min tid) och väntade på att hon skulle logga in och där satt hon halv åtta (hennes tid) och väntade på mig. Så busigt av oss, idag gör vi ett nytt försök och vi ska säkert prata en del om vad vi ska göra i London, hon har varit så duktig och läst på ordentligt om staden och alla sevärdheter sen har vi gjort en gemensam lista. Det ska bli så kul att det kittlas lite i näsborren men även nervositeten börjar smyga sig på. Jag ska nog googla lite bilder på Heathrow och Paddington så jag vet vad som väntar liksom.


Nu måste jag ta på mig jobbkläderna och äta min pizza. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 3 augusti 2010 15:33

Jag behövde min lediga dag mer än jag trodde. Det har verkligen varit en ledig dag där jag gjort allt och inget. Jag vaknade runt tiotiden för att ta en dusch och en timme senare gick jag ner på stan för att köpa lunch till mig och brorsan. Sedan vi ätit vår lunch, som för min del bestod i en halv räksallad (den andra halvan klämde jag ner drygt två och en halv timme senare) har vi spelat Mario Kart mot varandra ett par omgångar, jag har powernappat ett par gånger och tittat på TV lite för mycket. Men vissa dagar behöver man nog bara vara, njuta av tillvaron och ta det lugnt. Efter mitt åttadagarspass så har jag en lugn vecka framför mig. Imorgon är det bara drygt fem timmars jobb och sen är jag ledig på torsdag igen. Just nu sitter jag och tänker på att en morotskaka hade suttit riktigt fint, men mitt midjemått håller inte med så jag får googla recept, dregla lite, och spara mig till helgen. Nu ska jag i alla fall tömma kattlådorna. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 2 augusti 2010 06:25

Det finns inget som taggar en så mycket, som tanken på att få sova ut morgonen efter, när man vaknar av klockan strax innan sex på morgonen. Åttonde och sista jobbdagen i sträck för min del idag och som tur är har jag ett morgonpass. Ganska skönt ändå eftersom jag är hemma strax efter två men ändå får mina sju timmar.


Ute öser regnet ner, det är en mysblandad känsla att vakna till sånt väder, första spontana känslan är ju trots allt att jag inte missar något och lika gärna kan jobba när vädret är sånt här, det är rätt skönt. Å andra sidan är det inte lika lockande att gå ner på stan i sånt här väder, kallt är det säkert också!


I eftermiddag har jag inga planer alls och jag behöver det så mycket. Vi hörs senare i alla fall, nu måste jag leta upp ett par strumpor innan jag går ner till jobbet. Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards