Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 augusti 2010 06:28

Tisdagmorgon och min jobbvecka ska precis starta. Lite halvångest får jag nog erkänna att det innebär, att klockan är 06.28 och jag har sju timmars jobb framför mig. Varför har man alltid lite ångest inför en ny vecka? Handlar det om prestations - eller bara vanlig jobbångest? Det släpper ju alltid när man kommit ner till jobbet eller till skolan och när man kommit igång lite mer så går det ju ofta ganska snabbt.


Jag är nog mest lite orolig att det ska vara mycket som händer och att vi inte får rätsida på allting innan det är dags att gå hem. Det är nog det jobbigaste med ett sådant jobb, för om jag lämnar det och det är kaos så är det liksom kaos kvar i mig på något vis. Förhoppningsvis har vi fått undan all disk och haft lagom mycket kunder och därmed slipper jag känna mig kaotisk inombords när jag går hem.


Sen är ju frågan vad jag ska göra ikväll eller snarare i eftermiddag, när jag kommer hem, då är ju klockan knappt halv tre och jag kommer vara trött som en gnu. Planen är iallafall att inte sova middag så jag är skittrött ikväll när jag ska sova och somna sött = vaknar gott imorgon tio i sex.


Nu ska jag leta upp ett plåster åt mitt gigantiska skavsår och ni känner till mina planer för dagen, allt i sin ordning. Ha en fin tisdag!

Ovido - Quiz & Flashcards