Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Tuuuhrrssdah

Av Sofia Ohlsson - 5 augusti 2010 20:07

Jag har köpt oförskämt mycket godis. Men det ska väl räcka hela helgen, eller jag ska ge det ett försök, mamma och bror min blev nog också rätt gottsugna när de såg allt jag köpt och hjälpte mig att äta litegrann.


För att jämna ut i kampen fett vs. Sofia så bestämde jag mig för att GÅ till affären när jag handlade godis, och välja den som låg längst bort av de med godst godis. Ja det är mycket som ska stämma när man handlar gotte. När jag kom hem satt hela min femilj ute på gräsmattan, mamma, jacob och tre katter i en varsin sele. Vi satt ute tillsammans en stund och pratade, det är de allra mysigaste stunderna, när vi alla tre sitter ihop och umgås. Idag kom jag på att den mysigaste av alla stunder om året är troligtvis den på julafton när jag, mamma och jacob sitter vid tvbordet, spelar en massa spel, äter choklad och kollar på alla klassiker som sänds då på kvällen.


Ja jag tänker mycket, och 83 procent av allt jag tänker på innehåller mat, godis eller tårta, resterande saker består av kläder, resor eller ett smalare liv. Ja sån är jag, en riktig djuptänkare.


Om en kvart hoppas jag att Malin B loggar in så vi kan prata om allt roligt vi inte hunnit prata om ännu, ett tag sedan vi hade en ordentlig dejt, och inte att glömma = idag är det TVÅ veckor tills jag åker till England. Har en känsla av att jag redan tjatat ut om det tillräckligt..


Vi höres och synes, imorgon är det återigen jobb, men det ser jag fram emot, ska bli trevligt! Ha re bra, Hejrå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards