Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Onsdagkväll

Av Sofia Ohlsson - 6 januari 2010 21:13

Nu är det blott fyra dagar kvar på det här jullovet, sen drar allvaret igång, det är både med vemod och längtan som jag ser fram emot Vårterminen 2010, min sista vårtermin på en skola i Sölvesborg. Jag borde plugga på psykologiprovet men faktum är att jag gjort allt annat förutom just pluggat. Jag har packat, lagat mat (kycklingfilé i julmustsås, hett tips) och bakat chokladbollar. Jag har tittat på Dagens man och Vinterkrysset. Nu har jag dessutom packat ner böckerna så de kommer med till Stockholm så jag kan inte plugga mer för kvällen. Det som är lite oroväckande är dels att det är första provet med den hör läraren och dels att det inte är ett traditionellt prov utan lite analys på det hela, ööo.


Iallafall så ska jag snart ta lite hostmedicin, klä av mig, sminka av mig och så småningom krypa ihop i min stora varma säng. Det här inlägget är det sista på ett tag, ja inte för veckan kanske för vi kommer ju hem på söndag, men som sagt, en paus från bloggen kan vara bra, skönt att ha.


Jag hoppas att jag hittar mycket fint uppe i Stockholm, lite nödvändigheter som strumpor och en fuktkräm måste jag köpa i vilket fall som helst men jag vill hitta fina tröjor, leggings och nån söt kofta också, så håll tummarna. Jag har verkligen hållt i mina pengar inför den här resan men har trots allt lite utgifter när jag kommer hem så jag kan inte smälla alla pengar där uppe heller.


Nej nu så, ha det så bra allihopa, GODNATT.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards