Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 28 januari 2010 19:52

Nu är snart dansterminen igång igen, jag känner att det behövs någonting nu så man bryter upp de här enformiga rutinerna med skola, hem, skola, hem.


Ledarmötet blev inte mycket av ett möte utan lite mer av städande i lokalen, klubbrummet och korridoren vilket behövdes ordentligt. Sen snackade vi en hel del. När jag kom hem körde jag nästan direkt till affären för att köpa foundation så nu är allting lugnt inför morgondagen då jag har sovmorgon till elva ungefär, ja jag får sova ända till elva om jag vill men jag går kanske upp tidigare iallafall.


Fredagar är den bästa dagen helt klart men på lördag händer det roliga grejer så det är en hel del att se fram emot nu. Nu tänkte jag krypa ner under täcket, äta lite fil kanske, titta på, simspons, American Pie : The Wedding och kanske Scrubs om jag inte hinner somna, kanske ritar jag en kvintcirkel innan jag går och lägger mig också.


Vi hörs imorgon en stund, ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 28 januari 2010 16:40

Vilken dag, vilket väder, ja nu är vädret rätt häftigt och härifrån ser jag månen trots att det knappt är mörkt ute. Jag var i skolan fram till tre idag, det var lite halvsegt emellanåt men helt okej dag. Vi hade elevrådsmöte - stormöte, det är alltid intressant, ganska roligt på ett vis, därefter spelade jag och Kajsa in hennes sång till den sista låten på projektarbetet. Ja alltså hon spelade in och jag agerade studieman.


När jag kom hem från skolan fick jag skotta bakom bilen så jag kunde köra ut och köpa två sallader, en till mig som jag ätit nu och en till mamma. Hon kommer med tåget om tjugo minuter så jag ska hämta henne, köra hem henne och sen köra till Danskompaniet där vi har ledarmöte.


Imorgon har jag bara en lektion visade det sig, så lyckligt att vi hade labb och jag blev inpetad på torsdag nästa vecka, imorgon får jag alltså sova tills jag vaknar, skolan börjar 12.10 och slutar 13.15, man kunde haft det sämre om jag säger så.


Nu måste jag ut och skotta lite till så jag garanterat kommer ut med bilen, ha det så bra kära läsare, vi hörs nog en stund ikväll. HEJDÅ

Av Sofia Ohlsson - 28 januari 2010 07:44

Äntligen torsdag vilket innebär endast två dagar kvar av den här veckan i skolan, och dessutom - de två bästa. Tja rent ämnesmässigt är de såklart inte hundraprocentigt pure fun men ändå ganska trevliga. Jag slutar någon gång runt halv tre - tre idag och sen är det ledarmöte ute på DK vid fem. Det snöar iallafall inte idag så kanske kan jag gå ut eller åka med någon annan som ska köra.


Vi börjar med Svenska C idag, följer upp med lite engelska och kryddar till det med Naturkunskap, frågan är; Kan det bli bättre? Svaret är ja. Men jag klagar inte självklart inte, kanske får vi tillbaka får inlämningslabbar idag, kanske händer det något oväntat eller kanske blir det bara en trevlig dag tillsammans med mina vänner.


Nu bara flummar jag, skriver för att skriva, det är så det ska vara, inte tänka för mycket, överanalysera eller skapa orosmoment genom det man skriver, det handlar ju om att skriva av sig. För min del alltså.


Jag var trött imorse, uppstigning klockan halv sju, dusch, hårfön, smink, plattång och nu ser jag säkert lite piggare och fräschare ut än vad jag känner mig. En tandborstning återstår innan det är dags att gå bort till Furulund, jag känner på mig att det tar lite längre tid än normalt med tanke på dåligt väglag så jag får vara ute i god tid. Vi hörs nog i eftermiddag, tills dess får ni ha det så bra, på tal om "dess" så är mollparallellen till dessdur - bessmoll, det är sånt mina tankar kretsar kring just nu och antagligen tre veckor framåt, och bland allt detta ska matsmältningen och blodomloppet tävla om min uppmärksamhet, jaja, om tre veckor är det nästan sportlov, DET är trevligt. Ha det bra vänner, Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards