Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Tisdag

Av Sofia Ohlsson - 5 januari 2010 16:52

Jag är medveten om att jag skriver väldigt mycket, väldigt ofta. Ni behöver inte läsa allt eller tröttna för att det alltid är tre-fyra nya inlägg när ni ska läsa (om ni nu inte är bloggnördar som kollar flera gånger om dagen). Så läs hur mycket eller lite ni vill, själv tycker jag det är rätt skönt att få ner alla tankar lite då och då. Jag har alltid älskat att skriva och finner till och med själva skrivandet avslappnande, som ni säkert förstår skriver jag vissa saker bara för den sakens skull och senare minns jag inte vad det var jag skrev.


Dagen har iallafall varit fin hittils, jag har hostat mycket och provat ett nytt nässpray med menthol i, jag säger bara HUAMIG, Det funkade, nästan lite för bra, hela näsan kittlades och det var alldeles kallt. Ja sen åt jag paj till lunch, har pluggat i ungefär fyrtiofem minuter, känner mig ganska duktig men trots allt så fastnar inte så mycket som jag önskar. Böckerna följer med till Stockholm så det får bli kvällsläsning varje dag.


Om en och en halv timme ska jag köra hem till Cornelia för att bli bjuden på middag och efterrätt. Därefter ska vi kolla på Scrubs, Jag och Jonas har sett det tidigare och jag trr vi gillar det riktigt mycket båda två (ni vet iallafall att jag gillar det) Nu är det Cornets tur att bli frälst, håll tummarna får att hon gillar det.


Det känns så "vuxet" att bli hembjuden på middag, ni vet med vin och allt, ja jag kör ju och är inget större fan av vin men ändå. Efterrätt och hela balunsen, ja vi är minsann inte fjorton längre, haha. Så det är väl därför vi får kompensera med lite Scrubs så det inte blir övermoget. Tjolahopp nu drar jag härifrån för dagen!

 
 
Rebecca

Rebecca

5 januari 2010 21:20

Jag håller med dig Fideli. Att skriva av sig flera gånger om dan är wonderful. Jag behöver verkligen det, har skrivit av mig sen jag var 12-13 år. Därför jag skaffade bloggen från första början.! Hoppas ni har en mysig middag :)

http://BrokenWiings.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards