Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 4 januari 2010 18:09

Det är tråkigt att vara sjuk, fruktansvärt tråkigt, jag är den där typen som går till skolan även om jag känner mig lite hängig, vill inte missa för mycket, orkar inta ta igen och väljer hellre skolbänken framför att sitta uttråkad hemma. Det är inte bra. Självklart inte. Men det är jag.


Nu har jag duschat, känner mig faktiskt bättre och förväntar mig att må ganska bra imorgon, det förtjänar jag. Ska byta sängkläder och städa upp lite på mitt rum så här blir trivsamt igen. Ikväll är det humor på tv, jag borde plugga och iallafall läsa igenom allting en gång till, ska äta godis och kolla på family guy, 2½ men och annat skoj. En dokumentär på ettan börjar vid tio, inte min grej egentligen men det var något med världskrigen, eller kanske bara kriget, andra isåfall har jag för mig. Imorgon jobbar mamma halv dag vilket innebär att jag kan sova ungefär till elva, sen göra mig iordning och sen är mamma hemma, Skoj!


Försöker få tag i min fader också, att allt ska vara så komplicerat, självklara saker som en student ska bli uttjatat och granskat in i sömmarna innan själva studenten ägt rum. Flytta mig härifrån nu, är hemskt sugen på Uppsala eller Stockholm men Lund är forfarande första alternativet av många skäl. Tänk att jag, just nu, inte alls vet vad jag gör eller var jag bor om ett år, spännande!


För mycket snack, för liten verkstad, vi hörs imorgon iallafall Puss!

Av Sofia Ohlsson - 4 januari 2010 12:13

Ååh vad jag är hungrig, eller snarare sugen på något, en räksallad med pasta och vitlöksdressing är precis vad jag hade behövt. Men jag är sjuk och tänker inte gå utanför hemmets portar förrän jag är frisk, min storebror sover och tänker inte gå upp på ett bra tag, om två timmar ä den där räksalladen slut, det är jag säker på. Inget bra är det på tv heller, ett program som hette Modern Love gick nyss på fyran, jag grät såklart. Det handlade om två kvinnor, katoliker, som fått gå igenom massa hemska saker på grund av sin kärlek till varandra. Sen började Tv-shop och nu är jag genast uttråkad igen.


Det är alltid likadant när man är sjuk, tråkiga saker på tv, ingen som kan passa upp på en och en massa roliga saker som man missar. Nej jag får väl helt enkelt plugga idag, låter som något jag hade behövt göra. Ååh kan inte min bror bara vakna så han kan köra och köpa mat till oss. HEJDÅ

Av Sofia Ohlsson - 4 januari 2010 10:11

Äntligen vecka 1, äntligen ny vecka på det nya året och vad gör jag? Jo jag går och blir sjuk. Alltså bokstavligt talat, jag gick en runda och blev sjuk. Det är mitt egna fel eftersom jag inte har vett att klä på mig ordentligt men vad gör man såhär i efterhand? Själva faktumet att jag är sjuk och mår dåligt ändras ju inte, hur mycket mitt fel det egentligen är. Nej så jag har acceptera att jag är sjuk, ska ligga hemma i sängen, bli uppassad av min bror (hoppas jag) och påbörja operation "bli frisk". På torsdag åker jag och mamma till Stockholm så då ska jag må bra igen. Jag känner mig trots allt sista-dagen-sjuk, ni vet man mår lite dåligt men igår var defenitivt värre ocg med lite ibumetin och kräm på det hela så är jag säkert mycket bättre, om inte imorgon, så på onsdag.


Det som är mest synd är att jag missar garderobsinventeringen på DK, hade längtat efter att träffa tjejerna. Sen är jag ledsen för jag vill så gärna träffa Helena som jag fick sms straight from London igår av, hon kommer hem idag men är jag sjuk imorgon får vi skuta på planerna.


En sak jag har tänkt på, är att det är ganska tråkigt att ha lösenord på bloggen, ni som läser är och har varit trogna läsare ett tag men det är alltid roligare att ha lite fler besökare om dagen. Jag tänker inte ta bort lösenordet, inte idag eller nu men kanske byta adress och ta bort det, det är bara en tanke. Innan hade jag i snitt 22 besökare om dagen tror jag, nu har jag ungefär 4 stycken. En annan sak som jag reagerade på är att jag bara gett lösenord till fem stycken men ändå haft sex besökare den här månaden. Men sen kom jag på att troligtvis har någon av er använt olika datorer, så enkelt var det med de.


Nu tillbaka till sängen och vila. Ha det bra alla!

Ovido - Quiz & Flashcards