Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2009 22:52

Jaha, och då var snart ytterligare en helg förbi. Ni vet ju redan vad jag gjort av min och jag satt och rättade lite ur mitt minne på svt.se men jag insåg att det skulle resultera i en depression som inte riktigt var värd det. Jag trodde att jag var ganska okej på t.ex orden, matten är ju inte min del, men orden, men nehej, som jag minns hade jag max 10 ord rätt, vi får väl hoppas att jag minns liite fel;)


Nu ska jag vänta på resultatet som skickas hem om en månad, och när det kommer bryr jag mig inte lika mycket, då har jag förhoppningsvis gjort lite framsteg med betygen istället!


Imorgon börjar dagen med frukostmöte, en timme för tidigt också, iallafall känns det så. Klockan halv ett beräknar jag vara hemma, då kör jag på med koreografi, helt åtta åttor, men det lär bli fyra fattiga åttor och jag kommer skämmas över dem. Nej just det, positiv var det, det kommer gå bra.

Sen är det musikhistorian, prov på torsdag, men jag är inte vidare nervös, det ska också gå, det ska det. Gördis är så bra och det känns som vi haft lång tid på oss att förbereda inför provet.


Sen efter denna veckan är det loooov, och det är mer än efterlängtat vill jag lova, jag ska träffa min pappa och bara sova, det ska bli ofantligt skönt. Obeskrivligt.


Nu ska jag snart lägga mig, det ska också bli skönt=)

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2009 18:19

Om två timmar så släcker världen ner för en timme, alla utom oss..


Mamma förstår antingen inte hur stort det är, eller så vill hon bara inte, jag ska iallafall stänga allt på MITT rum som en liten manifestation, och om moderns min tänker plugga vilket jag misstänker, kanske jag lägger mig och sover timmen ut, och lite mer eftersom jag har lite lack of sömn då jag gick upp sju i morse.


Den här veckan har för övrigt varit fete-mat-veckan. Jag har krängt Pizza två gånger, subway och hamburgertallrik. Nu mår jag illa och nästa vecka ska jag köra på i nyttighetens tecken igen. Jag mår ju trots allt bäst av det, här har jag lite tips på recept som är goda och nyttiga (tror jag, allt är ju så lurigt det där)


Vegetarisk Lasagne

Potatis och purjolök-soppa

Tacos (Med qornfärs, mycket grönsaker och utan de feta såserna)


japp, som ni ser är jag deltids-vegetarian, det är riktigt trevligt och jag som älskar mat tycker det är fantastiskt att hitta något nytt!


Så har ni tips bara ge mig:)

Av Sofia Ohlsson - 28 mars 2009 16:50

Då var jag hemma från skolan då. Lördagen spenderades i aulan för att skriva högskoleprovet tillsammans med drygt 129 andra pigga människor.


Ska inte säga så mycket mer om det, det gick dåligt, insåg nu i efterhand att jag missuppfattade hur många uppgiter som helst, speciellt på första. Japp. Så är det, hej 0,1? eller något i den stilen, vi får reda på resultatet om ca fyra veckor så då bryr jag mig nog inte så mycket får vi hoppas:)

Ovido - Quiz & Flashcards