Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 4 mars 2009 16:38

Just nu är tycker jag att halsen får skärpa till sig.


Sambon cyklade ner till ica, skulle köpa matlagningsyoughurt på mina instruktioner, tydligen hade hon aldrig hört talas om det förut. Matlagningsyoughurt. Lite gulligt ändå, min lilla allmänbildade men halvtaskiga kock-kompis Cornelia Borrelia.


Ikväll blir det läggdags tidigt och imorgon SKA jag till skolan, låt mig bli frissssk.

Av Sofia Ohlsson - 4 mars 2009 13:57

Här kommer ytterligare ett inlägg från sjuklingen. Jag mår mycket bättre ändå, visst märks det att jag inte är helt frisk, men halsen är just nu det enda som besvärar mig, och inte ens den är särskilt jobbig. Och jag som inte ens tagit varken ibumetin eller halstablett!

Jag har krängt glass och bedövat halsen, duschat bort febersvetten (yeah fresh) och skrivit ner receptet till kvällens måltid. Tyvärr hade vi ingen matlagningsyoughurt så den får min käre Sambo cykla ner och köpa senare.


Salli ligger i soffan och slöar och snart ska jag joina henne. Vi har kollat på amerikanska komediserier och Oprah Winfrey hela dagen.


Ha det så bra mina vänner, vi hörs senare ikväll!

Av Sofia Ohlsson - 4 mars 2009 10:46

Fortfarande sjuk, dock aningen bättre, halsen ont, men febern borta.. än så länge. Halsen är nog det värsta att ha ont i.. jag klarar mig med feber eller huvudvärk, men halsen.. jag avskyr det.


Ikväll dansar inte min sambo, skönt att det bara är vi ikväll, här hemma. Därför ska vi lyxa till det med thailändsk kycklingfilé.. jag ska bara googla receptet så det blir rätt mått på de olika kryddorna.


Nu ska jag lägga mig en stund till, hej jag heter sofia och jag ska bli frisk, IMORGON.

Ovido - Quiz & Flashcards