Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 15 mars 2009 22:21

Nu tänkte jag lägga mig snart. Jag har kollat på två avsnitt av Medium och parlamentet. Pluggandet får stå åt sidan och matten kan ju bara gå och ...


Imorgon börjar jag, som vanligt 9.30 Det är musikhistoria på schemat och jag gissar att vi ska gå igenom inför provet om två veckor. Därefter två timmars hål, matte och italienska. På eftermiddagen är det skolkonferens vilket innebär fika, diskussioner, och så småningom ett litet presentkort, sweet.


Idag känns allting lite jobbigt. Två prov i veckan som kommer, därefter ett prov, och ett prov veckan efter det. På det dansen, elevrådet och att leva. Jo jag säger då det.

Av Sofia Ohlsson - 15 mars 2009 17:49

Okej, nu har jag iallafall kommit lite längre med danserna, färdig med den ena och så gott som .. på väg att bli färdig med den andra..


Jag hade rätt i den bemärkelsen att jag inte hunnit städa, inte heller har jag tagit itu med någon läxa, börjde med matten men somnade i min säng innn jag löst något tal. Nu tänkte jag läsa religionen men ska nog bädda om sängen först, så har jag det gjort. Läsa en stund i boken, lite anteckningar och matten får vänta till imorgon. På onsdag är det matteprov, schemabrytande, två timmar eller mer ska vi sitta och svettas i aulan/någon stor sal. Jag kan ingenting, har tappat hälften av mina kunskaper såklart.


Och Religionen orkar jag inte ens tänka på, prov på tisdag, men det är om judendomen och frågorna på pappret kan jag nog så det blir som sagt boken. Sen är det dans tisdagkväll och ingen hinner hjälpa mig med så kort varsel. Buhuu tvåans stressigaste tid är kommen, geografin om en vecka har jag inte ens ägnat en tanke.


Hej.

Av Sofia Ohlsson - 15 mars 2009 12:27

Nu är jag hemma från Lörby, helgen har spenderats hemma hos Elin tillsammmans med henne och Kajsa. I fredags så åt vi tacos med Quornfärs (bland annat) kollade på let's dance och sjöng singstar. Runt midnatt såg vi på Benchwarmers och somnade, inte allt för sent. Lördagen gick vi runt på Elins gård, jag älskar den. Ni vet, Kossor, får, lamm, katter allt har dem. På kvällen år vi skaldjursgodis (eh, MUMMA) och kollade på melodifestivalen. Ska jag också uttrycka min åsikt så är jag lite besviken, men bryr mig inte så mycket såhär dagen efter.


Är sugen på att gå ut dessutom, inte nu, och inte ut i vårvädret, men UT. Ni vet, dansa allt det där, hade behövts hade vart kul.. Någon som hänger på? Någon som vet ett roligt ställe dit man kan gå? (rimma)


Nej hörni, nu borde jag gå ner, se om jag får i min någon mat, knyta ihop de sista åttorna på dansen och därefter plugga lite. Mmm så mycket jag borde göra, ska vi slå vad om att hälften inte kommer hinnas med innan nästa bogginlägg? Japp, det gör vi. Hejsvej.


Ovido - Quiz & Flashcards