Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Lördag

Av Sofia Ohlsson - 23 augusti 2009 00:28

Jaa, vilket dag säger jag bara, vilken dag. Jag gick upp vid tjugo i åtta, gjorde mig iordning och klädde på mig, åt lite frukost för en gångs skull och körde ut till hemvärnets lokaler.


Klockan var nog tjugo i tio när alla lyckats komma ut och mötet kunde dra igång, många punkter som ska behandlas på en kickoff vill jag lova, ett helt verksamhetsår som ska startas upp. Klockan halv ett hade iv hunnit ungefär till hälften av programmet när det bjöds på lunch lagad av våra kära styrelsemedlemmar.


Därefter, återigen möte - klockan fem-halv sex på kvällen fick vi veta att det var en klubbstuga ute i valjevikens småbåtshamn där efterfesten skulle äga rum. Vi fick även uppgiften (vi ledare) att fixa efterätt med Ica och 400 kronor i budget. Ute i hamnen grillades det kött och till efterrätt  banan med choklad. Sen har vi lekt, charader, skojjat och pratat, en mycket trevlig dag och kväll. Men det känns att ha varit iväg hemifrån sen klockan nio, minst sagt.


NU ska jag nog alldeles strax sova, om jag orkar vill säg. Jag ska inte vakna före tio imorgon, iallafall inte gå upp, sen åker mamma till malmö igen och jag får sova i hennes säng natten till måndag. Jag brukar sova i mammas rum när hon är borta, dels för att det är mörkare där, ingen gatlampa utanför på natten och ingen morgonsol. Men också för att sängen är så underbart skön. Ganksa komiskt att jag själv har en gammal 90-säng som mina föräldrar delade när de bodde ihop (en varsin 90-säng alltså) och bestämde sig för att göra sig av med för att de fick ont i ryggen, och den har jag sovit i... sen dess. Funderar på att köpa en ny säng, ska ju ändå göras nu inom ett år när jag förhoppningsvis flyttar hemifrån, kan lika gärna göra det nu, ja så får det bli.


Vi hörs imorgon, eller idag egentligen, men med ett par timmars sömn emellan, so long!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards