Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 augusti 2009 22:10

Sista inlägget för ikväll, jag är inte trött, inte så farligt iallafall. Om det beror på att jag sov en stund innan för att jag var helt sjukt trött eller om det har att göra med mina sömnproblem som ibland visar sig när jag behöver dem som minst är svårt att säga.


Jag är iallafall som tröttast när jag inte bör, på morgonen (självklart) när jag ska gå upp och på eftermiddagen när jag kommit hem från skolan, jag vet inte om det är järnbrist kanske, för jag har varit trött såhär i månader, det skulle förklara min huvudvärk förra veckan också!


Om en halvtimme börjar lite tv-program som jag planerar att kolla på och kvällen har annars bestått av lite gehörs- och piano-repetition för min egen del, jag kommer behöva det nu inför trean och allt vad det innebär. Imorgon sovmorgon som sagt, mamma åker iväg och är i malmö nästan hela helgen sen är det slut på allt, jag tjatar om samma saker om och om igen, vilket förklarar hur mitt liv ser ut ibland. Vi hörs säkert en stund imorgon, kvällen är oplanerad men jag hoppas på sällskap i någon form! Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 20 augusti 2009 15:26

Nuu är jag hemma igen, hemma från skolan och hemma fårn fika på stan med elin. Hennes buss gick som vanligt först 15.05 och jag är aldrig sen att ställa upp på en tidsfördrivs-fika. Det blev Focaccia för min del, ett italienskt bröd vet jag, men att det var så gott var en nyhet! i den var det parmaskinka, mozzarella, rödlök och vanlig ost tror jag, peston valde jag bort.


Därför är jag mätt som en smäck nu, blir bara lite ägg och bacon ikväll tror jag, på vägen hem handlade jag lite saker som mamma hade skrivit upp men pengarna räckte inte till ägg så jag får väl gå ner till affären en gång till om det ska krävas.


För övrigt är jag spänd idag, spänd på imorgon och helgen, allt känns ganska roligt men att få sova ut ordentligt hade ju inte suttit fel. Däremot är sovmorgon till kvart i elva imorgon ett bra sätt att sova ut på, men jag som ska upp och duscha får iallafall gå upp nio, det blir bra!


Nästa vecka kanske det blir mammamys i malmö, får se och prata med min mor om det, ha det fint hörrni! Hejdå

Av Sofia Ohlsson - 20 augusti 2009 07:34

God morgon, God mooorgoon solen skiner tralalala.


Idag är jag uppe tidigt, iallafall i tid för att hinna skriva ett litet inlägg. Jag är trött, mycket trött och hade mer än gärna legat kvar i sängen och drömt om typ späckhuggare eller vad det var nu sist jag drömde.


Iallafall är det skola om en halvtimme ungefär, idag har vi bara tre lektioner tror jag, eller fyra.. jag slutar iallafall kvart över två, tidigast än så länge, (fredagar efter vecka 42 kommer jag sluta 13.30) Det slår i vilket fall som helst inte Coccos fredagar --> 12.10


Efter skolan ska jag och elin antagligen ta en fika, lite mys sådär ni vet, även om den antagligen inte kommer vara så länge så behöver vi båda det, så länge sedan nu, kalla det fik-abstinens, men helt ärligt, finns det något mysigare än att äta, gott, hyffsat billigt och inte behöva laga det själv? Nej, jag tänkte nog det.


För övrigt får vi väl se vad dagen bjuder på, min mamma har iallaflal gjort sin sista behandling på skolan och idag har de städdag, imorgon och resten av helgen är det prov och examination, själv ska jag på kickoff, vem är den vuxne egentligen? Sånna frågor ställer vi oss här hemma ibland, speciellt nu när mamma gått i skolan tre veckor samtidigt som jag jobbat. Hujedamej nu måste jag nog springa bort till skolan, ska komma ihåg att klä på mig innan också, ha det så fint så hörs vi säkert senare, i eftermiddag. Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards