Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 12 augusti 2009 21:11

Jepp, hemma nu, har hunnit jobba, äta god thaimat med Eva, prata med cocco, handla mat, diskutera viktiga saker, laga mat och äta mat.


Så har min dag sett ut. Och nu vill jag baka muffins. igen. Har även mottagit en till dansanmälning och läst lite i min älskade history of love, det märks faktiskt att jag har läst engelska b mellan att jag läste den sist, saker är tydligare för mig nu och jag förstår ord bättre samt målar upp en klarare bild av beskrivningarna i huvudet för mig.


Jag vill verkligen baka de där muffinsen nu. Jag vill ha dem. Mamma tycker att det är för sent. Men är man arton så får man göra vad man vill, nästan, iallafall baka muffins efter nio. Kanske blir det så, kanske inte.


Imorgon är det jobb och uppfräschning som gäller, håhå vad jag längtar efter min lön, då ska jag och mamma shoppa häcken av oss. ja jag ska shoppa och hon ska titta - bedöma och hjälpa mig så som bara en mamma kan, en ärlig snäll mamma, det är min mor det.

Nej vad var det jag sa, jo just det, Muffins, see ya later alligater. (alligator)

Av Sofia Ohlsson - 12 augusti 2009 10:16

Gooood morgon, fint väder? ja, trevligt? nej. Det kunde lika gärna regnat och varit tradigt ute för min del.


Nu ska jag snart bege mig ner till mina kära vänner på mus- é - et. Japp, så är det, ännu en dag med kortspelande, galenpanna och små busiga upptåg, jag känner mig som ett litet barn som aldrig haft sommarjobb förut och när jag väl har fått ett så sköter jag det inte. Men så är det ju SJÄLVklart inte. Vi gör allt vi kan för att få tiden att gå.


Till lunch blir det thaimat med Eva om jag inte har berättat det tidigare, riktigt mummigt ska det bli. För första gången kanske jag lyckas använda mig av min timme på ett mer effektivt sätt än att gå hem och tillbaka vilket tar närmare halva tiden av min lunch.


Ikväll blir det nog lite snack med Cornet, hon ska nämligen ner och möta mig på muséet när jag slutat (gärna någon halvtimme innan om du läser det här Coccy) så ska vi umgås lite, prata, småsnacka, planera inför vår stundande resa.


japp, Rom, it's all i can think about. Jag tänker på den dagligen nu, vad ska jag köpa? vad ska vi få se?  hur många bilder ska jag lyckas ta som är snygga nog att framkallas och sättas i mitt lilla (stora) album? Ja det är tankar som florerar såhär en onsdag-förmiddag innan jag går till jobbet.


Hejamej vad jag skrivit mycket nu, iallafall mycket för att inte ha något vettigt att skriva om, jag väntar mig att vi hörs av fram emot kvällen, det låter bra, jajamän, ha det fint pussipuss.

Ovido - Quiz & Flashcards